• Wishme

Gravid direkt efter preventivmedel ?

Har tänkt på en sak , kan man bli gravid direkt efter att man slutat med p-piller utan att mensen har kommit igång ?

• Svar på tråden Gravid direkt efter preventivmedel ?
  • Wishme
    Aleksandra Barnmorska skrev 2014-04-08 09:26:21 följande:
    Visst kan man det!

Men hur lång tid ska de ta innan mensen kommer igång efter att man slutat med p-piller ? Jag brukar alltid få mens ca 2 dagar efter om de är så i att jag glömt 1-2 dagar att ta .. Men än har jag inte fått någon mens och nu har de gått över 2 veckor sedan jag slutade med p-piller .. :)
  • Wishme
    Aleksandra Barnmorska skrev 2014-04-08 10:58:16 följande:
    fick du ingen blödning när du tog sista tabletten?

Nej , jag tig sista pillret 23 mars men inte fått mens ännu.. Inte äns någon som helst tendens till de .. Jag hade någon slags blödning ca 1-2 veckor innan jag slutade med dom .. Men de hade slutat när jag tog sista pillret .. Och kan inte säga att det var någon blödning heller , det var mest brunt eller rosa som kan då .. Höll i sig ca 1 vecka ..
  • Wishme
    Aleksandra Barnmorska skrev 2014-04-09 11:29:18 följande:
    Vilken sort hade du?

Jag åt neovletta.. den kartan utan socker piller.. och frågade när jag fick dom om man MÅSTE ha upphåll varje månad eller om man kan påbörja en ny karta direkt när den första tagit slut , och de fick jag okej på.
    Så jag har tagit uppehåll någon gång ibland inte varje månad..
  • Aleksandra Barnmorska

i och med att du hade ätit ihop kartorna tror jag att blödningen du hade 2 veckor innan du slutade med tabletterna var din vanliga bortfallsblödning. Får du inte tillbaka din mens 4 veckor efter stopp bör du ta ett test och får du inte tillbaka din mens eller ett plus på tre månader bör du boka tid för undersökning. Lycka till

• Wishme

Okej tack så mycket :)

Ska se vad som händer .. Hör av mig om de dyker upp fler frågor ..

• Wishme

Nu är jag inne på dag 21 efter sista tagna p-pillret .. Och jag vågar inte ta ett grav-test eftersom jag inte har några symptom på att jag skulle kunna vara gravid .. Jag har inga symptom på mens på väg heller ..

Det ända jag känner är lite små stickningar typ lite lite molande verk till och från i nedre magen , små stickningar ibland i brösten.. Men inget annat .. Under dessa dagar har flytningarna varit olika .. Lite slemmigt genomskinligt, övergick sedan till ganska rikliga flytningar som var vita, och nu de senaste 3-4 dagarna har jag nästan inte haft några flytningar alls .. Bara lite lite .. Som är vita ..

Humm jag vågar inte ta ett grav-test :(

• Wishme
    Aleksandra Barnmorska skrev 2014-04-13 19:11:34 följande:
    Vänta med ett test tills du är på dag 28 efter tabletterna för att vara på den säkra sidan. Lycka till

Okej , ja jag hade ju tänkt att testa i början av maj om inte mensen dyker upp innan såklart !

Det är lite jobbigt detta faktiskt .. :) och roligt och spännande och allt möjligt ;)
  • Wishme
    Aleksandra Barnmorska skrev 2014-04-14 10:55:29 följande:
    Skriv gärna och berätta hur det går.

Absolut de ska jag göra ;) nu dag 22 utan mens ;) hehe

Vågar inte tro nånting just nu
  • Wishme

Du sa vänta 28 dagar och natten den 28.e dagen alltså natten som varit så kom mensen :)

Nu slipper jag vänta mera ..

• Wishme

Enligt min app womanlog så skulle jag få min mens idag , och den har jag även fått , vid lunchtid ungefär ..

Räknas min cykel då som 27 dagar eller 28 dagar ? Enligt appen räknar den om från dag 1 idag .. Alltså att dag 27 va igår .. Men de kanske stämmer :)

Nu har du iaf fått en liten uppdatering .. Får se hur länge jag har denna mens nu bara :) sista varade ju bara i 3 dagar ..

Svar på tråden Gravid direkt efter preventivmedel ?