Gravid direkt efter preventivmedel ?
Har tänkt på en sak , kan man bli gravid direkt efter att man slutat med p-piller utan att mensen har kommit igång ?
Har tänkt på en sak , kan man bli gravid direkt efter att man slutat med p-piller utan att mensen har kommit igång ?
Visst kan man det!
fick du ingen blödning när du tog sista tabletten?
Vilken sort hade du?
i och med att du hade ätit ihop kartorna tror jag att blödningen du hade 2 veckor innan du slutade med tabletterna var din vanliga bortfallsblödning. Får du inte tillbaka din mens 4 veckor efter stopp bör du ta ett test och får du inte tillbaka din mens eller ett plus på tre månader bör du boka tid för undersökning. Lycka till
Okej tack så mycket :)
Ska se vad som händer .. Hör av mig om de dyker upp fler frågor ..
Var så lite så
Nu är jag inne på dag 21 efter sista tagna p-pillret .. Och jag vågar inte ta ett grav-test eftersom jag inte har några symptom på att jag skulle kunna vara gravid .. Jag har inga symptom på mens på väg heller ..
Det ända jag känner är lite små stickningar typ lite lite molande verk till och från i nedre magen , små stickningar ibland i brösten.. Men inget annat .. Under dessa dagar har flytningarna varit olika .. Lite slemmigt genomskinligt, övergick sedan till ganska rikliga flytningar som var vita, och nu de senaste 3-4 dagarna har jag nästan inte haft några flytningar alls .. Bara lite lite .. Som är vita ..
Humm jag vågar inte ta ett grav-test :(
Vänta med ett test tills du är på dag 28 efter tabletterna för att vara på den säkra sidan. Lycka till
Skriv gärna och berätta hur det går.
Håller tummarna
Du sa vänta 28 dagar och natten den 28.e dagen alltså natten som varit så kom mensen :)
Nu slipper jag vänta mera ..
Vad bra!
Enligt min app womanlog så skulle jag få min mens idag , och den har jag även fått , vid lunchtid ungefär ..
Räknas min cykel då som 27 dagar eller 28 dagar ? Enligt appen räknar den om från dag 1 idag .. Alltså att dag 27 va igår .. Men de kanske stämmer :)
Nu har du iaf fått en liten uppdatering .. Får se hur länge jag har denna mens nu bara :) sista varade ju bara i 3 dagar ..
Lycka till