Tack för alla kloka svar.
Nu har det gått ett år.
Det utagerande barnet är sig likt.
Den jag träffat över ett år är underbar, mot mig, när vi är ensamma.
Med sina utagerande barn, de är två och sonen är mest krävande men dottern, även om hon är mycket mindre krävande, ändå oerhört påfrestande.
Så påfrestande att den jag träffat inte orkar vara trevlig tillbaka när mina barn söker kontakt. Kraften är helt enkelt slut. Däremot tycker han att när hans utagerande barn inte behandlas tillräckligt bra av mina barn. Hans kan nämligen vara utagerande på ett "egoistiskt sätt" och ett "vänligt/kontaktsökande sätt". Mina barn uppskattar inte något av sätten. När de, tämligen utleda på den repetitiva mantran som hans utagerande barn förmedlar till omgivningen, säger ifrån så tycker han att de gör det på fel sätt.
Jag känner att det inte blir bra för mina barn att få vara med hans. För hans barn är det bättre att umgås med förstående vuxna.
Även om han är underbar när vi ses, och vi passar fantastiskt bra i många avseenden, så känns det inte som att jag kan sätta min egen lycka framför barnens välbefinnande. Förresten så vill han ha sitt utagerande barn lite mer än hälften av tiden och det andra vid andra tiden så det blir lite egentid med det mer normala barnet. Den övriga tiden vill han träffa mig utan mina barn, om det inte är någon annan aktivitet som lockar. Vi har pratat om att flytta ihop. Men han är nu allt mer tveksam till om man ska ha barnen samtidigt och när han inte har sina barn så vill han att jag inte ska ha mina. Jag får inte riktigt logiken att gå ihop.
Det har varit en del andra uppfattningar hos honom som inte går ihop och som snarast skönjer en egocentrerad personlighet. Han säger i och för sig emellanåt att det är jag som är förvånande oförstående. Jag konstaterar att vi har lite olika uppfattning om vem som är oförstående.
Sakta men säkert vänjer jag mig vid tanken att även om han och jag passar, i somliga avseenden, bättre än jag tror att jag kommer att göra med någon annan så kanske det inte kommer att vara vi.
Den där grodan i det sakta uppvärmda vattnet har jag funderat på. Om grodan hoppar när vattnet fortfarande är kallt så kanske den hoppar i onödan. Men det är möjligen priset man får betala för att inte hoppa en gång för lite.
Hellre fälla än fria alltså.
zenpencils.com/comic/103-c-s-lewis-to-love-at-all/
Den här är bra. Jag har tittat på bilderna, länge, och tycker att man kan läsa ut mycket ur dem.
Nu har jag givit det ett år. Det som såg bra ut kommer inte att bli tillräckligt bra inom överskådlig tid.
Jag vill ha en stor lycklig familj, nu, med en livskamrat som passar mig och mina barn.
Att vänta gjorde jag hela min uppväxt. Det har varit idel brustna förväntningar. Det har gjort mig tämligen driven idag. Enda kruxet är att jag blev kär och då är det itne så lätt att vara rationell. Omständigheterna gör emellertid att det är olycklig kärlek.