Umgänget som strular fast jag vill att dottern ska få vara med sin pappa
Hej jag har ensam vårdnad om vår 5 åring där lämning och hämtning ska ske på förskolan. Fyra år efter domen har jag blivit tvungen att flyta från Stockholm då jag stod utan bostad . Jag flyttade tillbaka till mitt barndomshem och de ligger 15 mil från Stockholm. Jag informerade även barnets pappa om varför . Och jag och pappan kom överens om att jag skulle skjutsa till och från umgänget MEN nu har det skurit sig mellan dottern och pappan. Dottern blir hysteriskt förtvivlad när hon ska sova hos sin pappan så jag och pappan kom överens om att umgänget skulle ske lör och söndag några timmar varje gång.... Men nu har pappan i samband med umgänget börja säga inför dottern att hon är sjuk pga av att hon inte vill pussa och krama honom . Att dottern borde gå till en psykolog pga av att hon säger stopp när han försöker ge henne pussar och kramar , och även fast hon skriker stopp ger han sig inte utan " tvingar" sig på henne. Jag vill så gärna att umgänget ska fungera . Jag åker 38 mil varannan helg bara för att de ska umgås ca 4 timmar, jag har även bjudit in barnets pappa att komma hem till dottern och sova över en hel helg för att de ska få kvalitetstid tillsammans men han tackar alltid nej .. Vad ska jag göra ? Hur jag än gör så mår dottern dåligt ... Vill verkligen att de ska fungera och har ingen avsikt att ta bort pappan från sin dotter !
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-05 20:28
Min dotter är 5 år. Och hon säger även stopp till pussar och kramar från mig , och även från hennes bror . Visst kan jag få en puss men då kommer initiativet från henne :)