• Anonym (Sensitive)

Gillar en f.d missbrukare på min arbetsplats

Jag har ett bekymmer.. Jag vet inte vad det beror på men jag är så otroligt förtjust i en kille som är fd missbrukare.. Han är dessutom yngre än mig och han är på en avdelning för tillfrisknande, och där arbetar jag. Men jag ska snart sluta. Det är mitt dilemma.
    Sen märker jag hur han tittar på mig, från topp till tå och verkar gilla min uppmärksamhet och han tittar på mig otroligt mycket., och när jag är i hans närhet blir både jag och han ganska tysta vilket vi inte brukar vara annars.. Han kommenterade att jag ändrat en sak i mitt utseende och han vill gärna att jag ska följa med på saker runtikring.
    Min tid tar slut på denna arbetsplats snart och han ska även flytta. Det känns otroligt tråkigt för jag vill fortsätta ha kontakt med honom? Det låter så fel man jag kan inte rå för hur det känns när vi möts.. Det är ju inte direkt att man kan byta nummer? Eller jag vet inte. Jag kommer ju inte att vara kvar där och han ska snart flytta som sagt. Jag är så förvirrad i detta och skulle behöva lite råd.. Känns väldigt ledsamt att veta att vi antagligen aldrig mer kommer att ses. Man kan ju inte rå för vad man känner. Och det är inte ofta jag känner såhär. Att han har problem sen tidigare rör mig inte i ryggen heller. Alla har vi vårt bagage och alla förtjänar en andra chans. Snälla hjälp mig att få klarhet i detta. Jag funderar så mycket över detta att jag blir tokig. Han är den första jag tänker på när jag vaknar och jag längtar tills jag får se honom..

• Svar på tråden Gillar en f.d missbrukare på min arbetsplats
  • Anonym (Mina)

Har jobbat i missbruksvården i 9 år nu och kan säga att det du känner är inte alls ovanligt, det handlar till 98% om projektioner. Har ni handledning? Lyft det där i så fall! Eller om du kan ta det med chef/kollega om ni inte har handledning.

Personligen anser jag att det är ett övergrepp att gå vidare med känslor som dina, oxh inleda en relation med klienten/eleven/patienten. Jag anser däremot att det är professionellt att lyfta dem i lämpliga forum, då det som sagt inte alls är ovanligt att känna som du gör.

Så mitt råd - prata med närmsta chaf/kollega och agera INTE genom att byta nummer/inleda privat relation .

Lycka till!

• Queenie70

Nej man kan inte rå för hur man känner, men man har ansvar för hur man hanterar det. Du är behandlingspersonal och denna kille är i en sårbar position och i en beroendestälning. Det vore ett stort svek att för dig gå vidare med detta eller att uppmuntra i ord handling eller blickar. Detta får du deala med på annat vis. Tala med din arbetsgivare.

• Anonym (Sensitive)

Tack för input. Jag vet att det är fel.. Kan du förklara lite mer om detta med projektioner?

Svar på tråden Gillar en f.d missbrukare på min arbetsplats