Min hund matvägrar, vad ska jag göra?
Har som sagt problem med fodret till min golden hane på 1,5 år. Som valp älskade han mat och slängde i sig det så det slutade med att vi fick ha special skål så han åt lugnare. Sen börja det komma smygande att han inte åt upp, nosade och gick iväg och nu så springer han iväg så fort vi ens prasslar med fodret. Vet att en hund inte svälter sig själv, men han är lite underviktig nu och blir inte bättre av att han inte äter hela sin dos. På morgonen äter han inte alls och på kvällen förhoppningsvis 5 dl om vi har tur. Han ska gärna äta mellan 8-10 dl. Han går på special foder royal canin för känslig hud då han har utredd allergi och går på sprutor för det. Testat att blanda i burkmat, då ätet han det nån vecka sen vägrar han igen. Är han bara kräsen tro? tänker att han kanske får ont i magen men märker inget på han. Vi har slutat helt med att ge han någon annan mat från oss för att han ska vara hungrig men utan resultat. Då vi har katter måste han äta upp maten när vi ställer ner skålen, annars tar vi bort den på en gång eftersom katterna glufsar i sig det. Läst något om färskfoder, ska det vara bra? Han pillar ju i sig lite men absolut inte hela sin dagliga dos. Älskar honom å börjar både tröttna på det och tycker synd om honom. Någon som har tips, förslag eller varit med om liknande? Mvh