• Anonym (mamma)

Angående umgänge

Är det rätt att pappan till min dotter att han ska jobba medan hans sambo ska passa henne?
    Han hämtar henne o sen lämnar han henne till sin sambo o kör o jobba.

Och de har ingen bra relation mellan far och dotter.

Är detta rätt tycker ni?

• Svar på tråden Angående umgänge
  • Litet My

Rent krasst så gör han vad han vill under sin umgängestid.

Om jag tycker det är rätt, Nej.

• Anonym (bioM)

Du får ge lite mer info än så. Hur ofta har han dottern, hur gammal? Och vf har de ingen bra relation? Det är en skillnad på en som inte alls är intresserad mot en som inkluderar sin sambo i familjelivet. Eller?

• BioBonus
    Anonym (mamma) skrev 2014-04-03 09:42:36 följande:
    Är det rätt att pappan till min dotter att han ska jobba medan hans sambo ska passa henne?
    Han hämtar henne o sen lämnar han henne till sin sambo o kör o jobba.

Och de har ingen bra relation mellan far och dotter.

Är detta rätt tycker ni?
    Visst kan det ju vara bra att bonusmamman och barnet får lite egen tid att bygga upp sin relation på utan att pappan är med. Och jag hoppas pappan kommer hem efter jobbet och äter middag och är hemma under kvällen.
    Är barnet däremot ensamt med bonusmamman under hela, eller merparten av pappans tid, så känns ju upplägget lite märkligt.
  • Anonym (bioM)
    BioBonus skrev 2014-04-03 10:51:11 följande:
    Visst kan det ju vara bra att bonusmamman och barnet får lite egen tid att bygga upp sin relation på utan att pappan är med. Och jag hoppas pappan kommer hem efter jobbet och äter middag och är hemma under kvällen.

Är barnet däremot ensamt med bonusmamman under hela, eller merparten av pappans tid, så känns ju upplägget lite märkligt.

Precis så jag tänkte.
  • Anonym (mamma)
    Anonym (bioM) skrev 2014-04-03 11:08:23 följande:

Precis så jag tänkte.
    Min dotter säger att han är inte där är bara med hans sambo.
    och pappan ljugit för mig o säger att han inte jobbar utan är hemma men han försa sig o sa att han kommer o hämta dottern sen iväg o jobba.

Han träffar sin dotter varannan helg. innan var det lör till sön nu ska det vara fre till sön.
  • Foxtrott
    Anonym (mamma) skrev 2014-04-03 15:44:16 följande:
    Min dotter säger att han är inte där är bara med hans sambo.
    och pappan ljugit för mig o säger att han inte jobbar utan är hemma men han försa sig o sa att han kommer o hämta dottern sen iväg o jobba.

Han träffar sin dotter varannan helg. innan var det lör till sön nu ska det vara fre till sön.
    Är det alltså under hela helgen han inte är hemma alls?
  • Anonym (mamma)
    Foxtrott skrev 2014-04-03 15:47:06 följande:
    Är det alltså under hela helgen han inte är hemma alls?
    Som jag förstår på min dotter och som pappan sa så är han knappt hemma under helgen.
    Han sa han får ta sig ledig fr att hämta dottern o sen sticka till jobbet innan var det varannan helg lö till sön.
  • BioBonus
    Anonym (mamma) skrev 2014-04-03 15:55:23 följande:
    Som jag förstår på min dotter och som pappan sa så är han knappt hemma under helgen.
    Han sa han får ta sig ledig fr att hämta dottern o sen sticka till jobbet innan var det varannan helg lö till sön.

Gäller det här varje helg eller är den här helgen ett undantag?

• Anonym (mamma)
    BioBonus skrev 2014-04-03 16:05:37 följande:

Gäller det här varje helg eller är den här helgen ett undantag?

Det gäller varannan helg. Pappan sa det har hänt ofta fått ta sig ledigt för att hämta henne

• BioBonus
    Anonym (mamma) skrev 2014-04-03 16:18:01 följande:

Jo men gäller det här varje varannan helg som dottern är där, eller var den här helgen ett undantag?

Vad säger han när du frågar honom? 

• Anonym (Mumin)

Vad stör dig mest, att han inte tar hand om barnet eller att hans nya kvinna gör det? Hans umgängestid är hans ansvar och vill han ha barnvakt är det inget du har något att säga till om.

• BioBonus

Det finns ju ett värde i att umgås på eftermiddag/kväll/morgon även om pappan är borta under dagen och jobbar.

Lite skillnad om han inte kommer hem alls på hela helgen.

• Anonym (bioM)
    Anonym (Mumin) skrev 2014-04-03 16:24:03 följande:
    Vad stör dig mest, att han inte tar hand om barnet eller att hans nya kvinna gör det? Hans umgängestid är hans ansvar och vill han ha barnvakt är det inget du har något att säga till om.

Håller med lite här. Sen är det såklart det är tråkigt att han prioriterar jobbet framför dottern. Tror tyvärr inte du kan göra något :/ Synd om pappan som får en dålig relation till sin dotter.

Men hur gammal är barnet? För deras uppfattning behöver inte alltid stämma överens med verkligheten.

Vad tänker du själv liksom?
Svar på tråden Angående umgänge