Har detta med missbruket att göra?
Min pappa har missbrukat till och från jag vet inte hur många år, men 15-20 år skulle jag tro.
Vår kontakt har varit minst sagt sporadisk pga detta.
Förra våren hörde han av sig och sa att han varit ren i över ett år, och skaffat bostad och jobb. Och han ville att vi skulle fortsätta kontakten.. Mina känslor var blandade, han har aldrig bott med mig och min mamma, och aldrig varit där för mig. Han sms:ade och ringde några gånger under sommaren, sen blev det knäpptyst.
Så nu i eftermiddags hörde han av sig, och sa att han varit på avgiftning och bott på ett behandlingshem sen i höstas, men nu kommit hem igen.
Han sa något som gjorde mig mycket förvirrad.
Han frågade plötsligt hur det känns att börja gymnasiet i höst! Frågan hade kanske varit befogad, om det inte var så att jag är 21 år gammal, och började gymnasiet för fem år sedan! Jag har tagit studenten för ett par år sen, och han vet detta!
Varför tror han att jag inte ens fyllt 16 år, när jag är vuxen och har flyttat hemifrån? Han har till och med hälsat på i min nya lägenhet en gång för ett par år sen. Vad håller han på med?
Har detta med missbruket att göra eller håller han på att bli dement? Han lät förvirrad när han ringde.
Men han är bara 39 år gammal.
Han hade tydligen ringt till mamma i förmiddags, och frågat efter mig, han tog för givet att jag bodde hemma.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-03 19:59
Såg att jag var otydlig, det är alltså droger han missbrukar/missbrukat. Inte alkohol.