Milli skrev 2014-04-02 15:49:55 följande:
Hon vill endast amma direkt när hon vaknar på morgonen, då ammar hon från båda brösten. Resten av dagen ratar hon amning, så då är det ersättning som gäller.
Man ska väl inte ge plommon till så små bebisar? Har dock hört att plommonvatten inte ska vara så farligt. Varför skulle du inte ge det Natulcien? Har läst att yngre barn fått det och att det funkat. Men kan det vara skadligt? Semperdroppar får hon redan.
Tycker nog att din kommentar var lite nedlåtande, Flaskpostaren. Jag blev mamma för första gången för 3,5 månader och ver om råd. Kom gärna med råd och erfarenheter, men gärna med en trevlig ton.
Jag tror inte att det är skadligt med lite plommonavkok. Men det är ju fibrer i, och det kan ju vara jobbigt för en så liten mage, så jag skulle själv prova allt annat först; magmassage, magdroppar, kanske byta ersättning, etc. Dessutom är ju bröstmjölk naturligt laxerande, så kanske du kan prova att pumpa och ge henne det på flaska och enbart ge bröstmjölk ett par dagar..? Många bebisar krånglar med amningen i den åldern och ibland måste man komma på nya trick för att få dem att äta; byta amningsställning, byta amningsplats, amma i mörkt rum etc. Har du provat det?
Hur länge har hon varit förstoppad? Vad säger BVC om det?