• Suess

20 Dagar kvar! Ska vi följas åt sista dagarna?

Nu börjar detta bli spännande! 20 dagar kvar idag och lillan räknas nu som "färdig" Glad
    Massor av känslor bubblar inom mig. Nervös, spänd, nyfiken och längtar nå enormt.
    Känner ni likadant?

Väntar nu vårt andra barn. Har en son som blir 5 år i morgon (2/4). Han kan få ha sin dag ifred sen kan hon titta ut tycker jag Skrattande

• Svar på tråden 20 Dagar kvar! Ska vi följas åt sista dagarna?
  • Fialia88
    MadeleineH skrev 2014-04-28 22:11:17 följande:
    Jag mår verkligen jättedåligt nu, på 39+3. Berättade om alla besvär för min barnmorska och hon fixade en akuttid för bedömning av igångsättning på fredag. Hoppas jag får en bra läkare bara.

Dock då har jag en massa sammandragningar nu ikväll, och en skållhet dusch lättade inte på det hela...
    Usch va jobbigt! Hur gick det med sammandragningarna, var det falsklarm eller....? Hoppas inte! Annars så lycka till på fredag!
  • lillverran

Har haft en väldigt tung dag idag. Har aldrig tror jag under graviditetens gång varit så trött som idag, lämnade pojken på dagis idag(15 timmars/v.)och då brukar man ju ändå få något gjort hemma men idag så har jag bara sovit.. och har nu på em. fått lite sån där molande mensvärk som går ner i ljumskarna och vidare ut i benen liksom.

Är det någon som har haft problem med åderbrock i underlivet.. eller vid ändtarmen...? Har haft det mer eller mindre hela tiden men nu är det mera, usch för att sitta ner alltså...sådana där små saker som verkligen stör ut ens tillvaro helt....

• MadeleineH

Här har det bara varit falsklarm... Händer ingenting förutom att jag mår skit, rent ut sagt... 

Fialia88 skrev 2014-04-30 15:16:29 följande:
    Jag är lite lugnare idag i alla fall. :) Det blir ett majbarn, det blir mysigt, och oavsett när det blir så blir det garanterat inom 2 veckor. Det kan jag härda. Var hos BM idag och allt såg prima ut som vanligt, men jag ska på tillväxtkontroll på fredag, känns skönt! Hoppas lite på en undersökning då också, så man får nån slags pejl på hur det verkar. 

SNART får jag träffa min bebis!! Hjärta
    Åh, vad skönt att du känner dig lugnare! 
    lillverran skrev 2014-04-30 15:19:21 följande:
    Har haft en väldigt tung dag idag. Har aldrig tror jag under graviditetens gång varit så trött som idag, lämnade pojken på dagis idag(15 timmars/v.)och då brukar man ju ändå få något gjort hemma men idag så har jag bara sovit.. och har nu på em. fått lite sån där molande mensvärk som går ner i ljumskarna och vidare ut i benen liksom.

Är det någon som har haft problem med åderbrock i underlivet.. eller vid ändtarmen...? Har haft det mer eller mindre hela tiden men nu är det mera, usch för att sitta ner alltså...sådana där små saker som verkligen stör ut ens tillvaro helt....
    Åh vad jobbigt för dig! Har också problem med åderbråck, fruktansvärt jobbigt. :-/ 
  • lillverran
    Fialia88 skrev 2014-04-30 15:16:29 följande:
    Samantaque, jag håller med, det finns mycket att oroa sig över inför förlossningen! Och då dessutom att inte veta när det kommer bli.... 

Jag är lite lugnare idag i alla fall. :) Det blir ett majbarn, det blir mysigt, och oavsett när det blir så blir det garanterat inom 2 veckor. Det kan jag härda. Var hos BM idag och allt såg prima ut som vanligt, men jag ska på tillväxtkontroll på fredag, känns skönt! Hoppas lite på en undersökning då också, så man får nån slags pejl på hur det verkar. 

SNART får jag träffa min bebis!! Hjärta
    Åh va härligt att ändå att som sagt veta.. inom  2v. .. då kan man härda   och skönt att få en undersökning
    Majbarn blir ju jättehärligt ..

Ska träffa min BM först nästa torsdag.. då har jag  5 dar kvar till BF. kanske man kan be om en undersökning då..om hon kanske kan känna om man öppnat sig eller om tappen är mjuk iaf...?
  • samanthaque
    lillverran skrev 2014-04-30 22:08:08 följande:
    Åh va härligt att ändå att som sagt veta.. inom  2v. .. då kan man härda smile2.gif   och skönt att få en undersökning
    Majbarn blir ju jättehärligt smile2.gif ..

Ska träffa min BM först nästa torsdag.. då har jag  5 dar kvar till BF. kanske man kan be om en undersökning då..om hon kanske kan känna om man öppnat sig eller om tappen är mjuk iaf...?
    aa det blir härligt med majbarn för oss alla här som väntar::)

har också en tid hos min bm på torsdag då är det bara nästa dag då jag ska föda... ,men frågan är den dagen eller lite senare annan dag ...:=)

jag undrar det samma sak angående om man kan känna å tappen är för mjukt då kan de börja närsomhelst el? jag har inte ens testat det tidigare haha.. ska kolla med min BM om hon ska kolla , även har gjort det många gr till de gravida kvinnor. jag har ingen aning trots jag hade min samma bm för de båda två tidigare barn.. hrmm..
    :)

här med mig händer inget tyvärr...:/:) bara trött o ville vila... varit ute å campade igår till idag... lider av mkt vätska i kroppen , känns som kramper kommer ... jobbigt....

• Fialia88

Usch va det går segt alltså.. BF +8 nu Skrikandes, gah!! Ultraljudet idag visade en 4-kilosbebbe som verkar må hur bra som helst - skönt!! Glad Hjärta - men utan tecken på att vilja kika ut inom överskådlig framtid - suck. En kompis till mig blev igångsatt i v 41+3 pga för lite fostervatten (men bebis mådde prima, tydligen bara ett tecken på att det verkligen är dags att ploppa ut), måste erkänna att en liten liten del av mig hoppades på nåt liknande idag. Men men, bara att fortsätta vänta och hoppas på ett mirakel snart. 

När jag hör hur ni tjejer har det så blir jag ändå glad att jag sluppit åderbråck och sådant... Är lite svullen, händerna domnar på nätterna, och jag får vadkramper, men det är allt! Åderbråck i underlivet verkar jättejobbigt! Dessutom en sån sak som man inte riktigt kan klaga om så mycket som man vill, kan jag tänka mig... Och det är ju SÅ skönt att få gnälla ibland!

Kram på er och håll ut!

• lillverran
    Fialia88 skrev 2014-05-02 12:14:16 följande:
    Usch va det går segt alltså.. BF +8 nu Skrikandes, gah!! Ultraljudet idag visade en 4-kilosbebbe som verkar må hur bra som helst - skönt!! Glad Hjärta - men utan tecken på att vilja kika ut inom överskådlig framtid - suck. En kompis till mig blev igångsatt i v 41+3 pga för lite fostervatten (men bebis mådde prima, tydligen bara ett tecken på att det verkligen är dags att ploppa ut), måste erkänna att en liten liten del av mig hoppades på nåt liknande idag. Men men, bara att fortsätta vänta och hoppas på ett mirakel snart. 

När jag hör hur ni tjejer har det så blir jag ändå glad att jag sluppit åderbråck och sådant... Är lite svullen, händerna domnar på nätterna, och jag får vadkramper, men det är allt! Åderbråck i underlivet verkar jättejobbigt! Dessutom en sån sak som man inte riktigt kan klaga om så mycket som man vill, kan jag tänka mig... Och det är ju SÅ skönt att få gnälla ibland!

Kram på er och håll ut!
    Ja åderbråck är det som jag helt klart lidit mest av denna graviditet. Förra graviditeten red jag hästen min så sent som 2 veckor innan förlossningen, den här gången har jag inte ridit något alls. Nu sista veckorna så har jag haft som en broccolistjälk i rumpan, inte alls skoj...Inte heller något som man går runt och beklagar sig över högt heller.

Hoppas att något händer snart, ursäka gnällinlägget men ja, här känns det som om att ni vet vad ag prtar om.. skönt att få ventilera sig lite Så vi kämpar på!!
  • E27

Hej Allihopa!

Hoppas alla har det bra, alla ni med era underbara små småttingar här och ni andra som väntar tålmodigt ( som jag ) Glad

Här har det varit lite upp och ner. Fick konstaterat " mild " havandeskapsförgiftning i fredags. Var på vanligt besök hos barnmorskan där hon såg att jag hade protein i urinet, samt högre tryck och snabb viktuppgång. Allt har kommit sig smygande först var det att jag samla mycket vätska ( MYCKET ) sen kom trycket och nu då, äggvita. Var bara att åka in till spec mvc på sjukhuset, där det togs ctg kurva, blodprover och jag fick även ett ultrajud för att kolla fostervatten mängden. Det jobbiga i denna situationen var ju att man inte visste om man skulle bli igångsatt eller inte. Mycket tankar for runt i huvudet på både mig och min sambo. Men ctg kurvan såg jätte fin ut Glad Blodproverna som kom tillbaka såg också bra ut, dock fortfarande äggvita. Så har en ny tid bokad på onsdag på spec mvc. 

Har bf imorgon så det får mer än gääärna sätta igång idag eller imorgon. Om inte annat så får vi se vad dom gör på onsdag och hur proverna ser ut. Vill ju verkligen inte bli igångsatt! Det är nog det som jag har varit mest rädd för..Men å andra sidan så längtar man ju så tills det är över nu. Vill ju har våran lilla bebisHjärta

Kände bara för att skriva av mig! 

• Fialia88

Nuuuuuu ni! Skrattande Nu har jag banne mig värkar!! Började igår kväll som mensvärk som kom och gick med 2-3 min mellanrum och tilltog i intensitet. Var till förlossningen vid 12-tiden och var då öppen 2 cm, fick "sovdos" som lugnade ner det hela och gick hem och sov (var jättetrött), och nu har det så sakteliga börjat komma igång igen. Slemproppen gick nyss. SÅ skönt att slippa bli igångsatt!!! Och äntligen, BF +12 idag!

Har varit så less på allting så att jag har gått runt och låtsats att jag inte är gravid hela helgen, att allt bara var ett stort missförstånd. Därav har jag inte ens öppnat tråden sen i fredags :P. 

Hoppas att ni andra kommer igång snart också, och håll tummarna för mig!

• samanthaque
    Fialia88 skrev 2014-05-05 16:13:52 följande:
    Nuuuuuu ni!  Nu har jag banne mig värkar!! Började igår kväll som mensvärk som kom och gick med 2-3 min mellanrum och tilltog i intensitet. Var till förlossningen vid 12-tiden och var då öppen 2 cm, fick "sovdos" som lugnade ner det hela och gick hem och sov (var jättetrött), och nu har det så sakteliga börjat komma igång igen. Slemproppen gick nyss. SÅ skönt att slippa bli igångsatt!!! Och äntligen, BF +12 idag! Har varit så less på allting så att jag har gått runt och låtsats att jag inte är gravid hela helgen, att allt bara var ett stort missförstånd. Därav har jag inte ens öppnat tråden sen i fredags :P.  Hoppas att ni andra kommer igång snart också, och håll tummarna för mig!

Vad roligt att det är snart dags eller redan fött bebisen? 😆 åå lycka till. Hoppas snart mitt tur om bf stämmer på fredag! Du är mkt duktig o stark att det blev övertid o du har troligen stått ut med de dessa dagar bf plus 12 dagar. Äntligen när bebisen är ute!!!
  • E27

Det blev en liten prins den 9/5. Han är helt underbar

• Fialia88

Vår underbara lilla dotter kom äntligen den 6/5!! Hon är alldeles alldeles fantastisk! Tack för stödet den sista tiden, och hoppas att ni alla har fått träffa era små vid det här laget!! Hjärta

• Suess
    E27 skrev 2014-05-13 12:02:06 följande:
    Det blev en liten prins den 9/5. Han är helt underbar
    Fialia88 skrev 2014-05-19 18:02:04 följande:
    Vår underbara lilla dotter kom äntligen den 6/5!! Hon är alldeles alldeles fantastisk! Tack för stödet den sista tiden, och hoppas att ni alla har fått träffa era små vid det här laget!! Hjärta
    Stort grattis till er båda. hoppas allt gått bra. Glad Här flyger tiden fram. Amelia blir en månad på söndag. helt sjukt!

• E27
    Suess skrev 2014-05-22 12:50:39 följande:
    Fialia88 skrev 2014-05-19 18:02:04 följande:
    Vår underbara lilla dotter kom äntligen den 6/5!! Hon är alldeles alldeles fantastisk! Tack för stödet den sista tiden, och hoppas att ni alla har fått träffa era små vid det här laget!! 
    Stort grattis till er båda. hoppas allt gått bra.  Här flyger tiden fram. Amelia blir en månad på söndag. helt sjukt!

Ja herregud tiden bara rusar förbi!!! Men vad underbart det är att vara mamma! :) helt underbart :)
Svar på tråden 20 Dagar kvar! Ska vi följas åt sista dagarna?