• kokos

BF 4 maj fler?

Hej

Har BF 4 maj, finns det fler?
    Hur mår ni? Några känningar?

• Svar på tråden BF 4 maj fler?
  • bluegrass

Kokos- hoppas att TUL och glukosbelastning går bra! Varför ska de göra TUL?
    I vilken vecka har du blivit igångsatt pga blodtrycket?
    Jag hoppas lite på igångsättning runt 40+0 ( eller gärna ngn v tidigare ). Känns onödigt att gå över tiden med hotande HF. Blev dom sagt igångsatt med tvåan, men gick tjata lite trots BT-behandling och kontroller varannan dag.

• Cissipissi
    kokos skrev 2014-04-06 11:44:44 följande:
    Vad kul att det är några fler smile1.gif Hur mår du??
    Jag mår rätt bra, men börjar bli lite less:D

Man märker ju att orken tryter.. Jobbade fram till tre veckor sedan, men såfort jag gick hem började det jävlas med sammandragningar:)
  • kokos
    bluegrass skrev 2014-04-06 14:10:39 följande:

Kokos- hoppas att TUL och glukosbelastning går bra! Varför ska de göra TUL?
    I vilken vecka har du blivit igångsatt pga blodtrycket?
    Jag hoppas lite på igångsättning runt 40+0 ( eller gärna ngn v tidigare smile5.gif ). Känns onödigt att gå över tiden med hotande HF. Blev dom sagt igångsatt med tvåan, men gick tjata lite trots BT-behandling och kontroller varannan dag.

Jag har SF 38 och har inte gått 36 fulla veckor. Mina andra har varit små...

Blivit igångsatt vecka 40 med första och 39 med andra.
  • bluegrass

Kokos- ok, tack för info!

Jobbar ni i tråden?
    Jag jobbar tre v till ( har eg blivit sjukskriven pga mitt blodtryck, men vill så himla gärna hinna avsluta jobbet på ett bra sätt, så jag kommer inte ta ut ngra sjukdagar om inte trycket stiger). Ser fram emot ledigheten!

• Cissipissi
    bluegrass skrev 2014-04-06 20:28:22 följande:

Jobbar ni i tråden?
    Jag jobbar tre v till ( har eg blivit sjukskriven pga mitt blodtryck, men vill så himla gärna hinna avsluta jobbet på ett bra sätt, så jag kommer inte ta ut ngra sjukdagar om inte trycket stiger). Ser fram emot ledigheten!

Förra graviditeten arbetade jag vid den här tidpunkten, men nu har jag ett jobb som är både fysisk ansträngande och potentiellt farligt så jag har blivit beviljad graviditetspenning, så nu har man skrotat runt härhemma några veckor..
  • kalas

Jag har också bf 4 maj, med första barnet.  Gjorde tul för lite mer än en vecka sedan då sf-måttet stått på 30cm sedan vecka 30. Men bebis vägde då uppskattningsvis 2358, så det var tydligen inget konstigt. Om jag inte hade hade växt till nästa koll så skulle jag på nytt tul. Nu när jag var hos bm sist sa hon att hon fick ihop till 31 "om hon mätte lite snett" x) 

• Julia82

Nu är det inte många veckor kvar tills bebisarna är här :) Kul att några fler hittat hit!

Här har det vart några nervösa dagar, men nu känns det lugnare igen. Jag spenderade gårdagen på förlossningen efter att ha haft ordentlig molvärk i två dygn. Men allt såg bra ut med bebisen och alla provsvar var normala som tur var. Det var inga tecken på att det skulle dra igång ännu. Idag känns värken inte av alls lika mycket, så jag hoppas det går över under dagen.
    Vi fick sitta och vänta i dagrummet på förlossningen, och då såg vi flera par gå ut från förlossningen med sina nyfödda små... herregud vad jag längtar nu!! Så fantastiskt att få se sin lilla bebis efter så lång väntan <3

Jag jobbar inte, är fortfarande föräldraledig med min dotter. Förra graviditeten kunde jag bara jobba till v 24, då fick jag problem med foglossning och eftersom jag jobbar som personlig assistent med tunga lyft så gick det inte längre än så. Det var jätteskönt att kunna förbereda sig, vila ut ordentligt och ta det lugnt sista veckorna. Denna gången är det svårare, vår lilla dotter är väldigt aktiv och det är full rulle på dagarna. Men underbart kul såklart ;)

Lycka till allihop!

• kokos
    bluegrass skrev 2014-04-06 20:28:22 följande:

Jobbar ni i tråden?
    Jag har varit hemma sedan mitten av januari. Sjukskriven pga foglossning och sedan med graviditetspenning.
  • kokos

Nu har jag fått bekräftat att jag har Gravdiabetes. Ska mäta mitt blodsocker 7 ggr/dag och på måndag blir det ev start på insulinbehandling. Känns lite jobbigt att ställa om sig med måltider osv men men vad gör man...

• bluegrass

Julia- skönt att allt såg bra ut!

Kokos- tråkigt med diabetes! Tur att det inte är så lång tid kvar nu!

• Tjej85

Jag har Bf 3e maj. Har haft riktigt smärtsamma sammandragningar med ilningar och dunkande underliv en vecka nu. Varit sjukskriven pga sammandragningarna sedan v.32. Men sammandragningarna kommer inte tillräckligt regelbundet för att det ska vara på gång ännu men man blir trött och det är energikrävande. Det är andra barnet för mig. Blev då igångsatt i 38+2 pga avtagande och minskade hjärtljud. De sa då att hon ledsnat på sammandragningarna. Hade det länge med henne också. Det är väl det jag är orolig för denna gången också. Att veta när man ska ringa förlossningen för en koll av det. Man vill ju inte vara där varannan dag när man har en 3 åring hemma :)

• kokos

Hej alla!

Inatt hade jag förvärkar. Tänkte ta alvedon men kom på att jag skulle vara fastande. Somnade om efter någon timma... Väl på specmvc ville de ha urinprov och i muggen fick de även slem :-O Nu ikväll har det kommit mer men inget blodblandat. Måste det vara blod i slemproppen??

Iallafall så blev det insulin Fick två olika insulinpennor. Dessutom var mitt blodtryck högt så jag fick blodtryckssänkande också

Frågade läkaren om igångsättning men det görs inte så länge bebben mår bra och inte innan v 39.

Ska tillbaka på onsdag för blodprover, ctg och ultraljud.

Det var lite uppdatering från mig

• kalas

Hej! Någon annan som har, eller vet vad det beror på, "ilningar/hugg" i skinkan och även typ höftben och lite ner på insidan av låret?

Svar på tråden BF 4 maj fler?