Den stora MAKE-UP tråden!
Här tänkte jag att vi kunde samla in alla våra bästa make-up tips & trix, samt rekommendera de bästa make-up produkterna m.m
Här tänkte jag att vi kunde samla in alla våra bästa make-up tips & trix, samt rekommendera de bästa make-up produkterna m.m
Tips! Läste på Savly att Bangerhead har 25% rabatt på allt idag
Jag gillar real techniques borstar till ögonen, eller tikei
Har du primer under ögonskuggan?
Jag har en nagelfråga, om någon kan svara på det. Bästa nagelstärkaren?
Har misshandlat mina lite genom att slita bort material och en tumnagel är så pass skadad att den dels växer snett och den har ett jack så går upp hela tiden hur jag än filar ner det. Mycket märkligt.
Ett litet tips jag precis hittat.. HMs egna ögonbrynspenna. Vilket jävla kap! Typ 35 spänn och överlägset den bästa jag provat. Mina ögonbryn har aldrig varit snyggare! Håller hela dagen gör den också även utan bas.
Letar fortfarande efter en vit kajalpenna, eller inliner som det kanske heter. Några tips?
Vita pennor har väl flera märken? Bl a Isadora och Make up store.
Jag letar vidare efter en fuktgivande foundation som funkar i mitt torra fejs. Inte lyckats hitta rätt ännu. Igår slog det om till höst och huden stramar och kliar direkt..
Paniken när jag kliver in på Åhléns och ska köpa ny concealer från viva la diva. (Hittade den för typ två år sen och det är lätt den bästa jag provat.) och får veta att de gjort om concealern. Så jävla kasst!! Hade jag vetat det hade jag köpt på mig flera stycken förra gången jag handlade. Nu är den i flytande form istället för på stift och jag tycker inte att flytande form är lika täckande.
Jag letar vidare efter en fuktgivande foundation som funkar i mitt torra fejs. Inte lyckats hitta rätt ännu. Igår slog det om till höst och huden stramar och kliar direkt..
Jag målar inte där så ofta så jag har bara haft billiga av de två märkena jag nämnde så jag kan inte uttala mig om vilka som är bra/bättre.
Men vilka är bra då? Jag är ganska tårig (jag vet att det inte är ett ord...) så det försvinner rätt snabbt.
Jag älskar CC-krämen estée lauder revitalizing supreme till min torra hud. Den ger massor med fukt, jämnar ut hudtonen och ger lyster. Enda nackdelen är att jag vill ha mer täckning/färg så jag ofta använder en foundation ovanpå. Någon som har tips på en bra CC-kräm/foundation som ger lika mycket fukt men har bättre täckning?
Jag älskar CC-krämen estée lauder revitalizing supreme till min torra hud. Den ger massor med fukt, jämnar ut hudtonen och ger lyster. Enda nackdelen är att jag vill ha mer täckning/färg så jag ofta använder en foundation ovanpå. Någon som har tips på en bra CC-kräm/foundation som ger lika mycket fukt men har bättre täckning?
Någon här som använder mascara på ögonbrynen? Vilken i så fall? Det kanske är lättare att applicera med en liten borste, är inte Maybellines borste liten? Den som är grön och rosa ni vet, som var så poppis för några år sen.
Brynmaskara har jag, om det är det du menar? Testat både Lumenes, Maybellines och L´Oréals. Den sist nämnda gillar jag bäst tror jag.
Benefits ska ju vara rolls roycen så den kanske jag testar nästa gång.
Brynmaskara har jag, om det är det du menar? Testat både Lumenes, Maybellines och L´Oréals. Den sist nämnda gillar jag bäst tror jag.
Benefits ska ju vara rolls roycen så den kanske jag testar nästa gång.
Tog min vanliga mascara och målade på detta vis, blev sååååå snyggt!
Funkar det är det ju supert. Jag har så ljusa bryn att jag inte kan ta vanlig maskara.