Min son vill byta skola och även dottern.
Hej jag är en mamma till 2 barn som är snart 12 och 9 år. Jag har mina barn varannan vecka sen 7 år tillbaka. Vi har gemnsam vårdand om barna vi bor i olika kommuner 3 mil i mellan. Barna står skrivna och är folbokförda hos mig. Nu är det så här min son går i skola där jag bor i 5 ocj ska börja i 6 på en annan skola där jag bor. Men nu vill min son byta till skola där hans pappa bor likså min dotter på 9 år. Helt plösligt vill du inte vara hos mig längre dom säger dom inte trivs å vill byta skola mm. Mitt ex bråkar jätte mycke om detta vill barna ska flytta till han eftersom hans nya då hennes barn går iden skolan med verkar som dom vill ha allt på samma e nog mycket med att han orkar inte köra dom mm så nu ett det ett väldans liv om barna. Vi ska till familjrätten och dpm säger som kommer se vad som är bäst för barna och var dom vill vara och bo. vi har ju gemensam vårdnad och jag vill ju klart ha mina barn lika mycke. Det går inte ens prata eller diskutera med deras pappa. vet inte vad man ska göra är glad om jag kan få lite råd och tips.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-25 17:03
Vill ju att barna ska gå kvar här där dom är skrivna..