• mollis 76

Min son vill byta skola och även dottern.

Hej jag är en mamma till 2 barn som är snart 12 och 9 år. Jag har mina barn varannan vecka sen 7 år tillbaka. Vi har gemnsam vårdand om barna vi bor i olika kommuner 3 mil i mellan. Barna står skrivna och är folbokförda hos mig. Nu är det så här min son går i skola där jag bor i 5 ocj ska börja i 6 på en annan skola där jag bor. Men nu vill min son byta till skola där hans pappa bor likså min dotter på 9 år. Helt plösligt vill du inte vara hos mig längre dom säger dom inte trivs å vill byta skola mm. Mitt ex bråkar jätte mycke om detta vill barna ska flytta till han eftersom hans nya då hennes barn går iden skolan med verkar som dom vill ha allt på samma e nog mycket med att han orkar inte köra dom mm så nu ett det ett väldans liv om barna. Vi ska till familjrätten och dpm säger som kommer se vad som är bäst för barna och var dom vill vara och bo. vi har ju gemensam vårdnad och jag vill ju klart ha mina barn lika mycke. Det går inte ens prata eller diskutera med deras pappa. vet inte vad man ska göra är glad om jag kan få lite råd och tips.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-25 17:03
    Vill ju att barna ska gå kvar här där dom är skrivna..

• Svar på tråden Min son vill byta skola och även dottern.
  • mollis 76

Klart alla är ju inte dåliga föräldrar. Jag har verkligen kämpat för jag å mina barn ska ha det bra har inte alltid varit på topp varken hos mig eller deras pappa har varit mä om mycket å även jag,jag ser att mina barn är förvirrade vad dom vill bo å vara dom vill ju vara med oss båda klart har dom det roliga hos pappa så blir det ju lätt så att där vill dom vara, och nu vill dom nog göra en förändring testa på nått nytt. Jag är bara rädd att jag kommer förlora mina älskade barn älskar ju dom och vill ha dom hos mig mä lika mycket jag har hjälpt deras pappa ställt upp med massa men bara fått skit tillbaka är ju inte kul han har haft massa problem jag har ställt upp när han haft problem med ex å med bsrna

• ninjabebbe
    Tow2Mater skrev 2014-03-26 16:31:56 följande:
    Idiotisk ide. Klart man ska betala underhåll, oavsett inkomst. Skaffar man barn ska man bidra till deras forsorjning - den ska inte helt lämpas over på stat och den ena foräldern!
    Bra sagt, klart som sjutton att man ska pröjsa om man satt ett barn till världen! Det måste väl vara ett extremt undantagsfall där föräldern är totalt ointresserad av barnet i sig och bara är ute efter pengar.. Måste finnas en mängd andra enklare sätt att komma över de slantarna.
  • ninjabebbe
    mollis 76 skrev 2014-03-26 18:40:25 följande:
    Tycker både underhåll och barnbidrag ska gå till den som har minst så hon eller han kan köpa saker å kläder till sitt sina barn e ju då om nån har 500000 års inkomst å den andra kanske 2 3 00000 har man kanske lika då dela ett underhåll ett barnbidrag
    Här håller jag med dig.
  • ninjabebbe
    mollis 76 skrev 2014-03-27 12:46:22 följande:
    Klart alla är ju inte dåliga föräldrar. Jag har verkligen kämpat för jag å mina barn ska ha det bra har inte alltid varit på topp varken hos mig eller deras pappa har varit mä om mycket å även jag,jag ser att mina barn är förvirrade vad dom vill bo å vara dom vill ju vara med oss båda klart har dom det roliga hos pappa så blir det ju lätt så att där vill dom vara, och nu vill dom nog göra en förändring testa på nått nytt. Jag är bara rädd att jag kommer förlora mina älskade barn älskar ju dom och vill ha dom hos mig mä lika mycket jag har hjälpt deras pappa ställt upp med massa men bara fått skit tillbaka är ju inte kul han har haft massa problem jag har ställt upp när han haft problem med ex å med bsrna
    Jag tror tyvärr inte att det är så mycket att göra, älskar du dina barn måste du lita på att de har omdöme att välja själva. Jag tror inte att pappan är en dålig person, annars skulle du väl knappast nöjt dig med delad vårdnad? Samtidigt har jag FULL förståelse att du är förtvivlad! Det måste kännas som att bli övergiven av sin egen avkomma.. Vilken smärta. :( 
  • mollis 76

Ja men det finns ju inget som tyder på att han ska få hela vårdnaden har jag ingen rätt som mamma å ha mina barn lika mycket som pappan har ju funkat bra finns ju möjligheter å kunna säker ordna så att mina barn kan va här mä han har ju ingen rätt å ta dom på heltid när vi har delad vårdnad bara för dom vill byta skola ska han då ha rätten å ta dom helt e ju inte klokt herregud finns väl ingen förälder som inte vill ha sina barn dom vill ju bara byta skola men vill vara här med går säkert ordna att dom åker buss tex till å från skolan få se vad vi och familjerätten kommer överens om men finns ingen rätt att han ska ha vårdnaden jag e ingen missbrukare har jobb å allt så inget tyder på att han ska få rätt till det vi har gemensam vårdnad finns säker nått man kan fixa dom e ju stort sett uppvuxna hos mig inte säkert dom kommer ens trivas i det nya så dom kommer stå skriva hos mig om dom dille ångra sig

• mollis 76

Så ni menar hatt han ska ha full vårdnads rätt ??? Om barna bara för dom skulle byta skola tänk om jag gjort desamma som jag aldrig skulle göra mot honom??? Då kunde lika gärna jag haft dom här full tid å han varannan helg men d hade aldrig han gått med på för du skulle ha gå till rätten men jag ska bara bita i hop å lyssna på han, jag kommer låta mina barn testa nya skolan men hela vårdnaden ska han ju inte få.

• mollis 76

Bara för barna ska byta skola menas ju inte att han ska få hela vårdnaden herregud e inte jag som mamma värd nått hmmm

• Tow2Mater
    mollis 76 skrev 2014-03-27 17:31:36 följande:
    Så ni menar hatt han ska ha full vårdnads rätt ???
    Vem har forespråkat det här, om du med "full" menar ensam?
  • mollis 76

Skrev fel min mobil krånglar verkar som dom flesta menar så att låt barna flytta byta skola.vi har ju gemensam vårdnad så då är frågan ska han ha ensam vårdnad om barna Bara för dom ska byta skola ??Har väl lika stor rätt jag med som mamma och yttra mig i familjerätt mm eller ska jag bara tiga och gå med på allt hm

• Noname00

Jag har själv suttit i den här situationen som barn.
    Gick i skolan hos min pappa under hela uppväxten de hade delad vårdnad å inga underhåll.

Att de byter skolan har inget å göra att ni måste avsäga vårdnaden det där gör ni som ni vill.

Svar på tråden Min son vill byta skola och även dottern.