• vovven123

Imorse blev det en "plockfrukost" då man lägger upp saker på bordet i skålar och äter. Hur ofta gör ni detta?

Kanske en kul tråd????

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Imorse blev det en "plockfrukost" då man lägger upp saker på bordet i skålar och äter. Hur ofta gör ni detta?
  • Emmalinnéa

jag menar iallfall som hotell frukost, frukostbuffe.
    Lägger upp allt i skålar och på fat så plockar man det man vill ha.

• Kodia
    Emmalinnéa skrev 2014-03-25 20:21:41 följande:
    jag menar iallfall som hotell frukost, frukostbuffe.
    Lägger upp allt i skålar och på fat så plockar man det man vill ha.
    Vi dukar alltid fram på bordet, men det är ju inte så många saker - olika flingor, mjölk, fil, bröd, smör, något pålägg och vatten.
    En hotellfrukost har ju typ 10 gånger fler saker!
  • Emmalinnéa
    Kodia skrev 2014-03-25 20:28:18 följande:
    Vi dukar alltid fram på bordet, men det är ju inte så många saker - olika flingor, mjölk, fil, bröd, smör, något pålägg och vatten.
    En hotellfrukost har ju typ 10 gånger fler saker!
    ja men vi steker scrambled eggs,bacon,scones,skär upp massa gurka parika tomat,steker lite köttbullar och korv har lite sallader och sånt.  Lite hotellfrukost inte bara ta fram ost och flingor rakt i paketet.
  • kalleankan

På helgen så gör jag pålägg på fat och dukar fram på bordet, så får man ta vad man vill, gör lite mysigt.
    Ibland på vardagar också om vi vaknar vid 7 och inte behöver lämna på dagis förrän kl.9, då brukar vi också ha mysfrukost bara jag och sonen då karln åkt tidigt till jobbet.. kanske 1-2 vardagar i veckan.

• Vickisen

Aldrig. Ser inte riktigt tjusningen i det mer än att det blir en massa bröd, grönsaker, ägg m.m. som kastas när det skivas upp i onödan, eller överblivna frallor som blir gamla och onödig disk. Hur orkar man äta av allt?? Och så finns det ju ingen plats för tidningen!^^ Däremot gör vi så med middagen varje kväll.

• La Lola

Aldrig.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Utropstecknet

Skulle aldrig få i mig varm mat på morgonen. Högst en kopp kaffe och ett glas vatten. Men det låter trevligt.

• Sthlmtjej24

Varje dag!
    En kokt gröt, kokta ägg, juice, kaffe, ost, grönsaker, bröd av olika slag och kanske nån liten yoghurt. Fram med en dagstidning och morgonekot i bakgrunden så är det perfekt.

• Bling1975

Aldrig om vi inte har en massa gäster. Det är så lite som går åt och resten blir ofräscht.

Oftast är det bara vår dotter som äter frukost hemma och hon är bara 2 år så det är inga mängder efter vällingen. Typ en banan och en smörgås med skinka men egentligen äter hon bara skinkan. Tycker det är lättare att fråga henne vad hon vill ha än att krångla till det.

Jag är inte hungrig när jag vaknar så jag äter oftast frukost när jag kommer in till jobbet. På helgen blir det oftast bara något att dricka och sedan en tidig lunch med dottern.

• Tow2Mater

Brukar göra våfflor eller pannkakor till frukost på helger. Med tre olika valbara sylt, sirap, vispgrädde, och oftast ett par sorters olika bär. Det kanske räknas som "plockbart".

• Minniemousemommy

Aldrig gjort. vi gör frukosten tillsammans och äter det sen. Ser ingen anledning med att lägga upp alla på bordet, tänker mer att det skulle hinna bli kallt under tiden man gjorde iordning allt.

• sextiotalist

Det har hänt någon gång när vi har övernattande gäster, men frukosten äts ofta helt olika hemma.

• k girl

Det har hänt vid någon födelsedag, då jag haft nybakat bröd och velat duka lite finare. 

Men till vardags... nej. Ungarna äter frukost på förskolan och jag och min man äter inte samma saker och oftast äter vi vid olika tillfällen också.

• Ruggugglan

Brukar fixa i ordning scones, smoothies och lite annat gott på helgerna och ställer fram olika pålägg osv. Brukar vara uppskattat.

Svar på tråden Imorse blev det en "plockfrukost" då man lägger upp saker på bordet i skålar och äter. Hur ofta gör ni detta?