• Anonym (Anki)

Ägglossning? När sex?

Tog detta ägglossningstest nyss och jag tolkar det som positivt. Men nu undrar jag om det är positivt och när det är bäst att ha sex, ikväll, imorgon eller både och?

• Svar på tråden Ägglossning? När sex?
  • MiaIa90

Ja igår, idag eller i morgon skulle ju passa med tester. Kör på och hoppas på de bästa.

• Venne

Man är fertil ca 5 dagar innan Äl samt en dag efter. Vid positivt test brukar man få Äl efter 1-2 dagar.

• Limalie

Jag hade kört på både idag och imorgon samt dagen efter det.. Vissa säger man inte ska köra varannan dag men jag tror inte det är nån fara så länge mannen har normalt mycket spermier.

• Limalie
    Limalie skrev 2014-03-24 11:20:01 följande:
    Jag hade kört på både idag och imorgon samt dagen efter det.. Vissa säger man inte ska köra varannan dag men jag tror inte det är nån fara så länge mannen har normalt mycket spermier.
    Varje dag menar jag
  • Anonym (Anki)

Okej. Då kör vi hårt nu i några dagar och hoppas att det tar sig.

• Anonym (Anki)

Tack.

• Anonym (sippan)

Jag har exakt likadan ägglossningssticka som jag gjort test på idag och som jag läser det i bipacksedeln så är detta svar på bilden negativt?
    Min visade också såhär idag.
    Kontrolllinjen och linjen under ska vara lika skarpa i färg.

• Anonym (Anki)

Mycket möjligt att det är så men vi blev gravida och har en 4månaders hemma.

• Venne
    Anonym (sippan) skrev 2015-04-29 00:20:21 följande:

Jag har exakt likadan ägglossningssticka som jag gjort test på idag och som jag läser det i bipacksedeln så är detta svar på bilden negativt?
    Min visade också såhär idag.
    Kontrolllinjen och linjen under ska vara lika skarpa i färg.

Tror du läser av strecken här tvärtom. Teststrecket är det starkaste här och då är det positivt.
  • Anonym (turban-kalle)
    Anonym (Anki) skrev 2014-03-24 09:52:37 följande:

Tog detta ägglossningstest nyss och jag tolkar det som positivt. Men nu undrar jag om det är positivt och när det är bäst att ha sex, ikväll, imorgon eller både och?

Måste vara skittråkigt att bara ha sex för att bli gravid. Lite som att endast vara konstlat kåt efter en sticka och då vid rätt tid på dagen.. Skit tråkigt och som kille måste det vara väldigt avtändande att vara någon befruktnings apparat och styras med en strömbrytare. Av o pitten ska vara slak. PÅ o upp med pitten och spruta på beställning..

Kan man inte knulla för lusten och suget. Så lär sexlivet senare bli en mardröm. 
Svar på tråden Ägglossning? När sex?