• tonåring11

jag behöver all hjälp jag kan få!!!

Hej alla glada människor! Jag är ny medlem och det tog ett litet tag att hitta till detta forum, får börja lära mig hur man gör hahaGlad 

Jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig då jag är så pass ung som jag är och ja, har inte någon jätte nära som jag kan prata med. Tyckte denna hemsidan var passande. Vill helst vara så anonym som möjligt då jag inte gått ut med något än mamma & mamma osv.
    Det är så att jag är 15år (går i 8an.) 
    Jag har en fast pojkvän sedan 2 år tillbaks, lever i ett stabilt förhållande, jag älskar honom verkligen och jag klarar mig inte utan honom. Jag missade att ta mina p-piller 4 dagar i rad, väldigt klantigt av mig. Den stora anledningen var att jag sov borta och det vill säga att jag glömde min karta hemma, Kunde inte göra så mycket åt det då jag var väldigt långt från mitt hem. Hade då sex med min pojkvän, vilket också var väldigt dumt och klantigt av mig. Och nu har det ungefär gått 4-6 veckor och jag börjar ana att det är något som gror i min mage. Har ganska så mycket symtom, som stämmer in på pricken. Jag har haft illamående i ungefär 1 veckas tid nu, Är väldigt yr, trött och huvud värk. Och nu ska jag inte överdriva för fem öre, Men min mage är ärligt talat lika uppsvälld som en ballong, den är stenhård och jag har väldigt ont i den. Jag har haft rikliga flytningar, påminner om filmjölk, verkligen ett tjock lager, så har varit tvungen till att ha binda på mig. Idag då jag skulle kissa så hade jag små blödningar. Vet att det är svårt att säga såhär genom datorn?Men vad är eran tanke? skulle jag kunna bära på en liten bebis där inne? 
    Vill också påminna er om att min pojkvän är väldigt emot detta, Han vill verkligen inte behålla. Men känns som att det kommer bli svårt för mig att göra en abort, Alla unga mammor, hjälp mig. Hur har ni klarat er genom skolgången? kan man bli hem skolad? behöver verkligen all hjälp nu.
    Berätta gärna för mig. Så tacksam för svar!

Många kramar /En lycklig och glad tonåring, men bär även på en stor oro. Hjärta
  • Svar på tråden jag behöver all hjälp jag kan få!!!
  • Anonym (26 år med barnlängtan)

Nog för att jag är 11 år äldre och har aldrig varit i din sits. Men det första jag tänker är att du har så mycket framför dig. Tänk dig att resa, uppleva saker. Ett barn är en väldigt stor förändring. Att göra abort är aldrig enkelt då det ofta skapas ett band redan när man vet att ett nytt liv gror där inne. Tycker du ska försöka prata med dina föräldrar om det. Du har några år kvar tills du är myndig. Det är din kropp och ditt beslut men tänk dig att om du går igeom detta komner du ha en väldigt tuff framtid framför dig. Utan utbildning blir det svårt att få jobb och du blir beroende av dina närstående att de stöttar dig ekonomiskt. Nånstans vill jag tro du skulle få en bättre tid av din ungdom fri - göra vad du vill när du vill och skaffa familj sen när du är redo för det.

önskar dig lycka till. Tänk på vad som är bäst för DIG

• Anonym (?)

Hur har det gått för dig?
    Vet du om du är gravid och har du lyckats fatta något beslut i så fall?

• tonåring11
    Anonym (?) skrev 2014-04-09 11:35:30 följande:
    Hur har det gått för dig?
    Vet du om du är gravid och har du lyckats fatta något beslut i så fall?
    Hej igen! Gravid vad jag. Dock inte långt gången alls. 
    Blev nog mest chockad, men kände ju verkligen att det var något som inte stämde. Vet inte riktigt hur jag ska ta detta men det vart ett missfall, Har lite blandade känslor angående det. Jag är ju trots allt bara 15år. Mitt val hade varit att behålla, Men antar att det inte var meningen. 
  • Anonym (?)

Vad tråkigt att höra att det slutade så för dig!
    Samma sak hände mig när jag var 16, så här i efterhand har jag fortfarande svårt att säga vilket slut som hade varit bäst i längden.

Nu är jag 22 år och sen jag var 16 jag har gjort så mycket som hjälpt mig att växa som person, jag är mycket gladare och tryggare.
    Många av dessa upplevelser hade jag fått byta ut mot annat om jag hade fått barnet. Kanske hade jag ändå fått chansen att bli en person som har förmågan att vara trygg i sig själv ändå, kanske inte. 

Jag försöker se det som att det inte var meningen och att det gett mig chansen att ta hand om mig själv innan jag får ta hand om ett barn. Alla upplevelser, bra eller dåliga påverkar oss och det är bara att hoppas att det blir något bra av allt i slutändan.

Lycka till och jag håller tummarna för att det går bra för dig också!

• tonåring11
    Anonym (?) skrev 2014-04-09 17:13:24 följande:
    Vad tråkigt att höra att det slutade så för dig!
    Samma sak hände mig när jag var 16, så här i efterhand har jag fortfarande svårt att säga vilket slut som hade varit bäst i längden.

Nu är jag 22 år och sen jag var 16 jag har gjort så mycket som hjälpt mig att växa som person, jag är mycket gladare och tryggare.
    Många av dessa upplevelser hade jag fått byta ut mot annat om jag hade fått barnet. Kanske hade jag ändå fått chansen att bli en person som har förmågan att vara trygg i sig själv ändå, kanske inte. 

Jag försöker se det som att det inte var meningen och att det gett mig chansen att ta hand om mig själv innan jag får ta hand om ett barn. Alla upplevelser, bra eller dåliga påverkar oss och det är bara att hoppas att det blir något bra av allt i slutändan.

Lycka till och jag håller tummarna för att det går bra för dig också!
    Oj, då har vi trots allt varit i lite samma situation. Tråkigt att höra. Men man måste ju som sagt tänka framåt, man måste se det som är bra. Man är ju trots allt bara ett barn själv, barn ska inte ha barn. Även om det skulle bli så att jag behöll det och det gick som det skulle så får man ju lösa det då. Men just nu känner jag ren lättnad, även om det är svårt att se det så från vissa håll. 

Tack så mycket! Härligt att se att det trots allt finns människor som engagerar sig och tar sig till tid att slänga iväg ett meddelande. 
    Ha en fortsatt trevlig dag och hoppas vi hörs något mer. Kommer nog vara kvar här på familjeliv, även om jag inte har barn eller liknande. Kan ju trots allt kanske vara till någon nytta för någon :) 
Svar på tråden jag behöver all hjälp jag kan få!!!