• Angie10

Bugaboo Donkey eller Emmaljunga Mondial Leatherette?

Måste ha synpunkter på val av vagn då jag fastnat för två modeller. Har en annan vagn för tillfället men den är VÄRDELÖS.

Har en 3 månaders så behöver en som kan va både sittdel och liggdel.

Emmaljuna mondial Leatherette

Hög och stabil
    Bra dämpning
    Skön att köra
    Snygg som tusan i antracit

Buggaboo donkey Mono

Lite lägre
    Skön att köra
    Kan bli syskonvagn vilket är en stor fördel
    Smidig förvaring

Ja så långt har jag kommit.

Kom gärna med era fördelar och nackdelar.
    Tack!

• Svar på tråden Bugaboo Donkey eller Emmaljunga Mondial Leatherette?
  • Fantasilös

Hade jag vart du så hade jag lätt tagit en emmaljunga. Antagligen bara för att jag tycker den är snygg;) men den är ju skön att köra, mer ombonad, billigare och så jämfört med donkeyn. Min nästa vagn ska bli en EL i det bruna lädret (espresso eller vad den heter). Den är sååå fin! Just nu har jag en bugaboo cameleon som ska säljas så fort vi flyttat:)

• Angie10

Ja snygg är den.

Sitter och velar som tusan. Priset för Emmaljungan är 9900 och Donkeyn 9400 så där är ju ingen direkt skillnad.

• Apotheosis

Jag röstar för Donkey. Den är smidigare, snyggare, ergonomisk, har en smidig sidokorg där man kan lasta grejer, och det kommer nya snygga tillbehör till den varje år. Den tar också mindre plats i bilen.

• Angie10

Det blev en donkey. Beställde den från Holland förra måndagen och fick den igår. Så skön att köra och väldigt snygg och praktisk .

• LH8989

Jag köpte en donkey, var hemskt jobbigt med så låg liggdel, fick böja mig extremt för att bara stoppa in nappen, sen när vi bytte till sittdel så visade det sig att min son inte alls gillade ergonomisk sittdel, han satt och sov skit dåligt i den så vi bytte vagn, var inne på emmaljunga men blev en brio happy tillslut =) mycket nöjd.

• Angie10

Har haft donkeyn nu i drygt 2 månader och är faktiskt väldigt nöjd. Väldigt skön att köra och har haft mycket nytta av shopping korgen. Det enda negativa hittills är att en bit ifrån där vi bor så finns en grusstig med makadam på vissa ställen och där är det väldigt hackigt att köra.

Svar på tråden Bugaboo Donkey eller Emmaljunga Mondial Leatherette?