Extremt morgonpigg 8-månaders bebis-vad göra?
Hej!
Vår dotter på 8-månader har alltid vaknat väldigt tidigt men på sistone så har det blivit värre. Numera vaknar hon mellan 4.30-5.30 och det går verkligen inte att få henne att somna om, då blir hon helt skogstokig. Jag matar henne när hon vaknar och sen så brukar jag lägga henne mellan oss, vilket alltid resulterar i att hon börjar fara omkring i sängen; klättra på oss och krypa iväg. Hon är trött men somna om vill hon absolut inte göra.
Hur sov/sover era 8-månaders bebisar och vad kan vi göra åt hennes morgon"pigghet"?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-25 08:22
En liten uppdatering: Sömnen hos vår 8-månaders har nu blivit ännu sämre. Hon vaknar nu också om natten och vill gärna vara vaken då i ett par timmar. Plus att hon har blivit extremt svår att natta (Jag ammar eller vaggar henne till sömns). Hon kämpar emot när jag vaggar henne, hon vrålar, sparkar och vrider sig som en mask. Att lägga ner henne i sängen funkar inte alls, där ligger hon bara och skriker och rullar fram och tillbaka tills hon är helt utom sig och jättevarm. Har testat att lägga ner henne, vyssja och klappa och sedan gå ut ur rummet en stund. Funkar inte alls och jag tycker det känns jobbigt att hon ska få skrika sig till sömns, inte min grej. Nån som har lite råd eller bara lite tröst?