• luspudel

Ebbe, Elis eller Love?

Vilket namn tycker du bäst om av dessa tre?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ebbe, Elis eller Love?
  • fluu

Ebbe!

Ebbe- Bara det att jag kopplar till Ebbe Schön gör namnet underbart! Det är sött, men inte vekt på vuxen. Känns seriöst och gångbart. Ett gemytligt namn! Inga uppenbara smeknamn.

Love - Såååå mjukt. Känns inte bra på vuxen. Känns dessutom uttjatat eftersom det varit poppis sedan jag själv var liten. Dock fin koppling till Almqvist.

Elis - Fint, lite klurigt(låter som en busunge), men för mjukt. Känns inte som ett bra namn på vuxen man. Svårt internationellt med långa eeee-ljud.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • luspudel
    Själv föredrar jag Ebbe eller Love, medan maken har fastnat för Elis. Jag föredrar egentligen Ernst men det var visst tvärnej
  • fluu
    luspudel skrev 2014-03-16 08:13:11 följande:
    Själv föredrar jag Ebbe eller Love, medan maken har fastnat för Elis. Jag föredrar egentligen Ernst men det var visst tvärnej
    Jaaa Ernst är så fint! Det vill jag ha som andranamn på eventuellt framtida son. Man får upprepa många gånger så blir det fint... funkade på sambon i alla fall :P
  • luspudel
    fluu skrev 2014-03-16 15:40:33 följande:
    Jaaa Ernst är så fint! Det vill jag ha som andranamn på eventuellt framtida son. Man får upprepa många gånger så blir det fint... funkade på sambon i alla fall :P
    Jag jobbar på det
Svar på tråden Ebbe, Elis eller Love?