Bör jag gå på begravningen?!
För en vecka sedan dog min sambos bästa väns pappa, min sambo kände hans pappa mycket väl och de har umgåtts sedan barnsben,
jag är vän med min sambos vän också, men jag har bara träffat hans pappa ett par gånger, jag skulle nog knappt känna igen honom om vi hade gått förbi varann på stan när han levde
bör jag gå på begravningen? en del av mig tycker att jag inte har där att göra, en annan tycker jag skulle gå,
min sambo ska gå men jag? vad anser ni?
jag är ju inte ledsen så, jag kan ju inte sörja nån jag inte känner
men jag är ledsen för att min sambos bästa vän är ledsen och för att min sambo är ledsen
men jag känner inte min sambos bästa väns familj/släkt......
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-13 23:00
samtidigt oroar jag mig för att sambons vän kanske skulle bli ledsen om jag inte kom, han är så chockad då pappan dog i en bilolycka så plötsligt så jag vill ej störa
men vet ju inte alls hur han tycker : (
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-13 23:27
nej jag har inte bestämt mig alls,
allt beror på om jag tex hör från vännen att han vill att jag ska gå
eller om han vill ha mej där
men jag har inte bestämt mig, men om jag utgår från mig själv och om det var jag, så tycker jag inte att jag har där att göra, vill inte tränga mig på, men vill samtidigt visa mitt stöd, det är jättesvårt, så nej, jag har inte bestämt mig än, har 2 veckor på mig att fundera, men vet ej alls...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-13 23:29
håller inte med att man ej har tid att bry sig, när en anhörig till mig dog, som var lärare, blev jag väldigt ledsen över att halva skolan var där, tyckte det var något för oss närmaste, så trots att jag sörjde djupt så hann jag reagera, neeej, vad gör alla dom här, vilket jippo det blev, trodde bara släkten skulle komma, inte 100 st elever o lärare från skolan. och annat folk som knappt kände han som dog
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-13 23:53
tycker ni jag ska be sambon fråga sin vän om han tycker/vill jag ska komma?
alltså jag är vän med min sambos vän, men inte så att vi umgås bara han o jag, utan jag lärde känna honom av min sambo o vi ses bara alla 3.....
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-13 23:55
jag o sambon sitter ju inte ihop som en, utan är varsin individ. ska man ändå liksom alltid gå tillsammans på saker även där bara en känner den det gäller?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-13 23:56
tycker det är så svårt att avgöra när man ska bjuda någon/komma själv på olika saker.....