Cykel? Ägglossning? Utebliven mens. Gravid?
Hej,
Jag behöver din professionella hjälp.
Enligt en app jag installerat på telefonen är min genomsnittliga cykel 36 dagar.
November låg den på 43 dagar, Jan 35 och februari 31 dagar. Före jag fick min son hade jag en cykel på 28 dagar. Nu verkar den vara mellan 28-31 dagar.
Min senaste mens första dag var 3 februari. Mensen varade i 6 dagar. Nästa mens beräknades att komma 6 mars. Den kom inte. Enligt min app, ska den komma idag. 11 mars. Den har inte kommit. Före mens brukar jag få molande värk i magen och väldigt ömma bröst. Det har jag inte nu.
För några dagar sen fram tills igår har jag haft väldigt äggviteaktiga flytningar, som också har varit trådiga vilket brukar betyda att jag har ÄL. Jag har även haft ont vid äggstockarna, vilket jag även brukar få vid ÄL. Jag trodde dock att jag hade ÄL runt den 20 februari.
IMorse tog jag ett gravtest, som visade neg. JAg tog samtidigt ett ÄL test, som visade postivit. Hur kan det komma sig?
Senare vid lunch provade jag att ta ett till ÄL test, som sedan visade negativt. Inte ägglossning?
Jag förstår ingenting!? Har jag Ägglossning? Är jag gravid? Varför kommer inte min mens?
Jag har även mått väldigt illa i 1,5 vecka vilket jag aldrig gjort tidigare.
Vi planerar att få ett syskon och detta var vårt 7:e försök. (sonen blev till på första)