• Mamsen89

Okunnig

Vi var iväg och tittade, kände och provkörde en akta graco evo med svängbara hjul och inte nog med att den var lätt att köra så blev den väldigt liten och kompakt vilket behövs då vi ska ta ut sommarbilen snart.

Nu har min sambo hört annat, jag vet inte vad gubbarna diskuterar på arbetet men min gubbe och hans arbetskamrater diskuterar allt från bebiskläder och giftermål till barnvagnar och väglag. Vagnar med svängbara hjul är tydligen inte OK när det ligger snö på backen, han hade hört att tjocka fasta hjul är bättre eftersom det är bättre på bilar så MÅSTE det vara bättre på en barnvagn.

Jag höll på att krevera när jag hörde detta, vi har lagt undan barnvagnen redan och vad jag förstod så skulle man få betala om man inte kom och löste ut den, och nu vill min sambo ha en annan barnvagn? Det är lite kvinnovarning på gubbarna, samtidigt kanske dom har rätt med hjulen där. Men ska vi ha en barnvagn med stora hjul så kommer vi få svårt att hitta en som kan bli liten och kompakt?

Så min fråga är vilken vagn kan bli liten trots stora fasta hjul?

• Svar på tråden Okunnig
  • Flisan79

Håller med din man. Jag valde en vagn med fyra, fasta hjul just av den anledningen.
    Har sett många fastna i snön med de små svängbara hjulen. De är gjorda för asfalt (stadsmiljö).

Det finns ju vagnar med ganska stora svängbara hjul. Det kan ju vara ett alternativ om man vill ha just svängbara.

• Tjolanta

Vi har en Bozz med stora hjul. Framhjulet kan roteras eller även låsas i fast läge om man vill. Bästa vagn vi har haft! Dock är det inte fullt liggläge. Finns liknande i annat märke med fullt liggläge men de va dyrare.

• Mamsen89

Svängbara är inte viktigt för oss, det viktiga är egentligen att den kan bli liten och inte ta upp så mycket plats när man fäller ihop den.

• Flisan79

Det är som med allt annat. Man får fundera på vad som är viktigast och sen kompromissa.

För mig var det viktigt att kunna komma ut och promenera obehindrat.

• Mamsen89

Fast vi åker mycket bil nu när sommaren kommer, från göteborg till dalarna och från dalarna till göteborg. Det går ju att ta tåg och buss också, men det är lite roligare att åka fin bil. Alternativet är kanske att man köper denna vagnen vi tittade på bebis är beräknad till 28 juni, så köper man en vagn med fasta och stora hjul när vintern närmar sig med snö.

• Mamsen89

En ford mustang just nu till hösten har vi en Chevrolet kombi

• Flisan79

I chevan får ni nog in vilken vagn som helst.
    I en sedan är det ganska jobbigt oavsett hur liten vagnen är. Men jag har fått in min ganska stora (brio happy) i min mammas polo, haha. Hjulen är avtagbara så det går att lösa

• Mamsen89

Ja det går säkert att lösa,

• Leonie88
    Tjolanta skrev 2014-03-11 09:01:16 följande:
    Vi har en Bozz med stora hjul. Framhjulet kan roteras eller även låsas i fast läge om man vill. Bästa vagn vi har haft! Dock är det inte fullt liggläge. Finns liknande i annat märke med fullt liggläge men de va dyrare.

Vilken Bozz har ni?
Svar på tråden Okunnig