• lima69

Ni som gjort äggdonation utan hormonpreparering före, under och efter återföringen

Hej, alla ni tjejer, som gjort äggdonation utan hormonpreparering, hur har det gått för er? skulle vara intressant att höra er berättelse, om vart och vad ni fick göra, behandlingsformen, hur det gick till från början till slut? använde ni er av någon form av preparat under tiden? graviditeten och förlossningen. Är nämligen på G själv att göra ÄD på detta vis under vår-sommaren så alla tips och råd är välkomna. Vet ni om det är lika bra resultat på ÄD utan hormonprep, som för de som utför ÄD med hormoner? som sagt skriv av er.. snälla.. är bara så inne i detta NU!! kraam :)Drömmer

• Svar på tråden Ni som gjort äggdonation utan hormonpreparering före, under och efter återföringen
  • Juliette F
    Det vackraste skrev 2014-03-09 21:45:48 följande:
    Trodde inte det gick att göra utan att tillföra hormoner?
    Det går att göra med tinade embryor iaf. Det gjorde jag sist i Tjeckien, och det ska funka lika bra som utan, förutsatt att hormonvärdena är bra (testas dag 3 i cykeln, kliniken informerar vilka värden), att du har regelbunden mens och bygger bra slemhinna själv. Ses på VUL.

Färskt ÄD vet jag inte, man måste väl synkas med donatorn?

Tyvärr testade jag minus, men har nyss fått veta att vi har Ureaplasmabakterier, vilket både jag och maken nu behandlas för med antibiotika. Så våra minus kan bero på det. Vet de som lyckats med FET utan stimulering. Dock brukar man få 2 hcg-sprutor (minimum enl min klinik) och ev komplettera med lite progesteron.
  • Det vackraste
    Juliette F skrev 2014-03-10 08:25:46 följande:
    Det går att göra med tinade embryor iaf. Det gjorde jag sist i Tjeckien, och det ska funka lika bra som utan, förutsatt att hormonvärdena är bra (testas dag 3 i cykeln, kliniken informerar vilka värden), att du har regelbunden mens och bygger bra slemhinna själv. Ses på VUL. Färskt ÄD vet jag inte, man måste väl synkas med donatorn? Tyvärr testade jag minus, men har nyss fått veta att vi har Ureaplasmabakterier, vilket både jag och maken nu behandlas för med antibiotika. Så våra minus kan bero på det. Vet de som lyckats med FET utan stimulering. Dock brukar man få 2 hcg-sprutor (minimum enl min klinik) och ev komplettera med lite progesteron.

Ja just ja, fet går väl att göra utan hormoner innan. Tack för info, är intressant.
  • villsågärna38

Jag har en väninna som gjort FET utan hormoner också dvs utan östrogen. Hon tog däremot progesteron från två dagar innan FET. Som Juliette skriver så funkar det ju om man fortfarande har mens och bygger slemhinna osv (ska vara minst 8 mm och treskiktad vit återförande ). Många av de som gör ÄD har ju inte det. Många är äldre el har kommit i ett för tidigt klimakterium och då behöver man hjälp av östrogen och progesteron för att kunna ta emot ett embryo. Vet däremot ingen som gjort ET obehandlat. Förstår inte hur man ska kunna synka med donatorn. Det går ju inte att veta i förväg hur många dagar det tar för donatorns ägg att mogna innan de kan plockas ut. När jag gjorde ivf tog det allt ifrån 10-15 dagar till ÄP. Lycka till! Kram

Svar på tråden Ni som gjort äggdonation utan hormonpreparering före, under och efter återföringen