• HelenaH

Fler LCHF-nybörjare som vill peppa och inspirera varandra?

Hejsan! Började med Lchf i måndags och hittills har det gått över förväntan: ätit mig mätt på god mat varje dag och gått ner 3 kg redan!! Tänkte att vi kunde hjälpas åt och inspirera varandra här, berätta om våra recept och framgångar men även få gnälla av oss om vi t.ex blir chokladsugna;) välkomna ni som vill!

• Svar på tråden Fler LCHF-nybörjare som vill peppa och inspirera varandra?
  • Maaalin86

Hej!

Jag "kickstartade" med Nutrilett i onsdags o ska käka det i tre veckor. Efter detta är planen att börja med lchf :)

Har ni några goda recept att dela med er av? :) Hur "vet" ni hur stora portioner som är lagom?

Heja heja!!

• Pandamamma79

Jag kör på att riktigt känna efter om jag är mätt. Inte äta för fort.

Har alltid haft för ovana att äta, äta och äta om det är gott...om jag är mätt för nån portion sen.

• Maaalin86

Pandamamma79: jag är likadan... Äter upp fortare än vad jag hinner tugga maten typ.. O kan äta två extra portioner bara för att det är gott. Vilka vanor va. :(

Har ni några bra tips på substitut för lösgodis? ;)

• Pandamamma79

Lösgodis är nog det farligaste! Det bästa är att sluta helt, man blir ju aldrig av med sötsuget annars.

Jag håller mig till lördagsgodis, lite dock!

Det finns ju lchf godis eller lågkolhydratsgodis också som man kan göra, om man måste är ju det bättre.

Annars tycker jag det är gott med turkisk yoghurt med bär.

Svar på tråden Fler LCHF-nybörjare som vill peppa och inspirera varandra?