Nån med endo som har ont i rumpan/bäckenet?
Nån som har dessa symptom? Har ni fått nån förklaring till vad det kan bero på?
Nån som har dessa symptom? Har ni fått nån förklaring till vad det kan bero på?
Jag har det.
Vet inte riktigt vad du menar men ont i rumpan.
Jag har smärtor i hela bäckenet pga härdar över ligamenten.
Kramper i ändtarmen ( vi har inte kollat med kamera då jag är gravid nu)
Har en annan sjukdom med som gör att mitt bäcken är lite ostabilt och musklerna runt rumpan ( skinkorna till svanskotan) är ömma vid lätt beröring.
Hur kan jag gå med i dem grupperna?
Hur kan jag gå med i dem grupperna?
Hej,
Är det sant att kvinnor med endo löper mer risk för cancer?
Hej
Har nästan enbart smärta i rumpan (inbördes o mot svanskotan) , höftkarmen o så strålar det ner i ena benet ! har inga cystor o inget hittas på vul, men det är ju inte direkt ovanligt. Har önskat/diskuterat titthål men vi har istället prioriterat ivf behandling framför vårdkö. Då jag relativt frisk o smärtfri på hormonbehandling/gestagener så vill jag lösa fertilitetsfrågan nu och bara hoppa tillbaka på hormonerna som jag använt tidigare efteråt. Jag misstänker att min endometrios sitter runt fossa douglasi som är ett parti mellan livmoder o ändtarm . Det stämmer med min smärta o att jag har mkt besvär med tarmen . Är utredd på mag-tarm o de hittar inga andra sjukdomar eller hemorrojder så symtomen är kopplade till endo.
jag har vid något Gyn besök för många År sedan fått till mig att jag har en bakåtlutande livmoder. Det i sig är inget konstigt o inget jag direkt reflekterat över. Men nu när smärtorna sitter där de gör så har jag funderat allt mer på om det påverkar. Alltså inte att jag har fått endo men just var den sitter utbredd ? Om endomen sitter i detta område specifikt för att min livmoder har en mer bakåt lutande position?
Har smärtor i magen/buken i övrigt men de går inte att jämföra med dessa som sitter i svanskotan o rumoan o som är ohanterliga i bland????!
Hej, ja jag skulle också vilja veta mer om sambandet mellan endo och cancer.
Som jag har förstått pågår en studie i Sverige, minns inte på vilket sjukhus, men det var ett av de större, och enligt två artiklar jag läst visar de preliminära resultaten att det finns ett sådant samband MEN som läkaren i den senare artikeln sa så var inget klart ännu. Detta var dock för ett par år sen så jag spanar efter mer information. Förhoppningsvis kommer den också, verkar ju som det plötsligt blivit inne prata endo lite här och där, både på Aktuellt och i Aftonblandet!! Bra det äntligen uppmärksammas!!