• Lisma18

Livmoderslemhinnans tjocklek

Hej igen, nu till en annan fråga: jag har nu påbörjat en progynova kur som innebär att jag skall göra ett vaginalt UL nästa fredag. Vet någon hur tjock den bör vara? Har egentligen inte förstått vad som händer sedan. Om skemhinnan blir godkänd, plockar man då ut ägg från ÄD så fort man kan och befruktar dom med min killes spermier som vi lämnat vid tidigare tillfälle? Är det ngn som vet omkring hur många dagar efter skemhinnan blir godkänd som man gör själva insättandet? Man är lite som på nålar då man måste snabbt boka boende och beställa resan när man får besked. Tack på förhand

• Svar på tråden Livmoderslemhinnans tjocklek
  • LadyBond

Litet stressad just nu men jag blev naturligt gravid med en slemhinna på 4 mm.
    Vilket egentligen inte borde gått....

En bra hinna är om jag minns rätt på mellan 10-14 mm. 
    Den byggs ju i normala fall från mensen-så på ca 14 dagar men sen är det ju väldigt individuellt.

Tror det kan skilja från klinik till klinik men är inte säker på processen. Finns säkert massa ÄD-trådar.
    Kika i dom vetja? Hjärta

Önskar dig ett stoooort och varmt lycka till! 

ladybond.se/ Someone told me I was delusional, I almost fell of my unicorn
  • villsågärna38

Man brukar vilja att slemhinnan ska vara minst 8 mm och treskiktad om man gör äd. Men som sagt så kan man bli gravid även om den är lite tunnare. De synkar dig och donatorn så att din slemhinna hinner växa på sig innan donatorn plockas på ägg. Kram och lycka till!

• Lisma18

Tack för svaren. Har bokat in ultraljudet på fredag och donatorn kommer till kliniken imorgon igen. Om allt ser bra ut så skall dom plocka äggen i början av nästa vecka. Börjar bli lite nervös....

Svar på tråden Livmoderslemhinnans tjocklek