• evelayna

hur känns förvärkar?

Hej. Är gravid med första barnet i v.40 och har bf på söndag. Jag har inte nån gång haft besvär av sammandragningar eller foglossningar. Men i natt vaknade jag vid fyra tiden och kände något som påminner om mensvärk. De sprider sig mot ryggen. Dom ökar även i styrka ca var 20 minut och drar sig då ner i lårena på ett illande vis. Ni som varit med om detta förut! Är förvärkarna här nu?

• Svar på tråden hur känns förvärkar?
  • Nyfiken gul

låter som det ja.  Håll ett öga på värkarna och blir dom mer intensiva och kortare mellanrum så kan det faktiskt vara förlossning på gång.

avtar dom av bad/dush och en alvedon så är det förvärkar.   Går dom inte över är det dags.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul

inte för att skrämmas men min tredje förlossning startade precis sådär som du beskriver. 

Jag hade inte mer ont än så och det var samma känsla hela vägen hela dagen ända fram tills att vattnet gick på eftermiddagen och då satte det fart på allvar. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • evelayna

Jag hoppas att de kan va ett tecken på att de är på gång :) Än så länge kommer dom med 20 min mellanrum blir starkare går ut i ryggen ner i låren gör ont och sedan avtar de. Riskudden hjälper tyvärr inte speciellt mycket tyvärr :\

• linnn89

Jo det stämmer :) snart kommer nog en liten söt bebis härligt.. Längtar också :)

Fast när mina värkar typ på förmiddag lätta och blev mer o mer o nästa dag kl 14.20 födde jag..

• evelayna

Tror proppen har lossnat nu. Va blodiga trådar i flygningen så nåt är de nog på gång :)

• linn74

Jag hade precis som du, fast ibland längre emellan (10 min till timmen emellan var de) en hel vecka innan dottern kom.När det väl drog igång o blev regelbundet gjorde det inte ett enda dugg ondare bara att de kom tätare. Mina värkar den veckan var såpass jobbiga att jag dygnet runt när de kom stannade upp o andades mig igenom varje värk.Fick mitt i veckan en natt på BB med smärtstillande för att få sova en hel natt.
    Mina kändes precis som värkarna då det är dags att åka in.Skönt att du iaf haft ung som mensvärk. Läste om proppen oxå så nu är det ganska snart på G för dej. Kul.
    Lycka till!

Svar på tråden hur känns förvärkar?