• L 91

    Emmaljunga

    Är det någon som har erfarenhet av Emmaljunga Mondial de luxe? Eller mondial duo combi. Vi hade tänkt oss en sån med ett duo s chassi. Vi kommer ha ståbräda till vår 3åring. På dagis sover de ute i sina vagnar så därför vill vi ha en rejäl och ombonad vagn..men den måste ändå vara smidig.. Hur är den att köra i snön? Studsar den mycket när det är så hårda däck? Vill höra precis allt ni vet om den ;)

  • Svar på tråden Emmaljunga
  • MrsP79

    Vi har haft och har en Emmaljunga edge duo combi. Det enda som skiljer mondial och edge är ju några utseendedetaljer på sitt- och liggdelen. Första gången hade vi ett classic-chassi, nu har vi ett duo s-chassi. Jag har bara positivt att säga om dem. Med svängbara hjul är det dock tungt i snön, men jag bor i Skåne, så det inträffar inte så ofta. När jag är ute och går låser jag alltid hjulen, de har en tendens att "skallra" annars om man går fort. I affärer är ju svängbara hjul underbara. Vill 3-åringen köra vagnen är det ju också bra med svängbara hjul. Tycker inte att de studsar alls. Rejäl och bra, alla tillbehör som behövs, liggdelen kunde vi använda länge som extrasäng. Den är lite dyrare än vissa andra, men vi har som sagt bara positiva upplevelser. Dessutom är väl Emmaljunga den enda vagn som tillverkas i Sverige (kanske Kronana också?)

  • L 91

    Tack så mycket för svaret! Vi funderar på att sätta på skidor till vintern..för att underlätta. Borde väl göra rejäl skillnad..? Är hjulen bara tunga att köra i snön eller är de hala? Den tanken har vi oxå, med liggdelen som extrasäng. Kul att höra att ni är så nöjda!

  • MrsP79

    Skidor låter ju kanon! Nej, hala har jag inte upplevt att dom är. Och att köra i snö på asfalterad väg går också ganska bra. Det är i djup snö med typ gräs som underlag det blir lite tungt. Men som sagt, vi har väl haft sammanlagt två veckor med snö i Skåne den här vintern, och då bara en decimeter max!

  • L 91
    MrsP79 skrev 2014-03-07 21:16:42 följande:
    Skidor låter ju kanon! Nej, hala har jag inte upplevt att dom är. Och att köra i snö på asfalterad väg går också ganska bra. Det är i djup snö med typ gräs som underlag det blir lite tungt. Men som sagt, vi har väl haft sammanlagt två veckor med snö i Skåne den här vintern, och då bara en decimeter max!

    Det låter bra! :) vi bor i västra Götaland så det är inte uppe i norr i alla fall..
  • Mamma3

    Då får jag med fråga lite, ja hade tänkt o använda liggdelen så länge som möjligt. Men hur tusan får man dit en sele? Har en mondial, i sittdelen finns de ju, men liggdelen, måste man köpa en Separat då? Tacksam om nån har ett svar.

  • paul20976
    Functionality meets style in the Emmaljunga Mondial de Luxe, with its durable construction and thoughtful features. The stroller excels in maneuverability, making it easy to navigate through various terrains. The inclusion of a spacious storage basket adds a practical touch, providing ample room for parents to store essentials while on the go. While the price may be on the higher end, the Emmaljunga Mondial de Luxe justifies its cost through its premium quality, luxurious design, and the convenience it offers to parents who prioritize both style and functionality in their baby gear. Overall, the Emmaljunga Mondial de Luxe stands as a symbol of excellence in the realm of high-end strollers. emmaljunga mondial de luxe
    emmaljunga
Svar på tråden Emmaljunga