• frufri

Bugaboo cameleon samma mått som cameleon3?

Ja jag undrar det som står i rubriken. Jag vill gärna köpa ny klädsel till liggedagen på min bugaboo cameleon (bastyget) . Vill helst ha svart men det finns ju inte att få tag på längre. Men det finns till cameleon3. Fungerar det lika bra?? Jätte tacksam för svar!

• Svar på tråden Bugaboo cameleon samma mått som cameleon3?
  • frufri

Åååååh vad bra!! Tack snälla för ditt svar och för länken! :)

• frufri

Måste bara höra om du är helt säker på att det funkar? Har du provat själv eller så? Mailade ett par butiker för några dagar sedan och fick svar idag. Den ena skrev att det ska funka, precis som du säger men den andra skrev att det tyvärr inte funkar... Jag blir förvirrad....

• barfota86

Ja detta undrar jag också! Har nämligen också fått två olika svar från två olika butiker och vill byta både suflett och lock-tyget...

• themorethemerrier
    barfota86 skrev 2014-04-04 14:14:46 följande:
    Ja detta undrar jag också! Har nämligen också fått två olika svar från två olika butiker och vill byta både suflett och lock-tyget...
    Sufflett och liggdelslock funkar oavsett vilken version av Cameleon du har, åt båda håll! Dvs äldre topset funkar på nyaste Cam3, och Cam3-topset funkar på äldsta versionen av vagnen. Med ett undantag: sittdelsöverdragen. De funkar bara på Cameleon och Cameleon+, inte på Cameleon3.
  • Apotheosis
    themorethemerrier skrev 2014-04-05 22:37:18 följande:
    Sufflett och liggdelslock funkar oavsett vilken version av Cameleon du har, åt båda håll! Dvs äldre topset funkar på nyaste Cam3, och Cam3-topset funkar på äldsta versionen av vagnen. Med ett undantag: sittdelsöverdragen. De funkar bara på Cameleon och Cameleon+, inte på Cameleon3.

Jag håller inte med. Jag har sittdelsöverdrag på min Cam3 och enda skillnaden är att man får göra nya hål för den nya selen.

och de nya suffletterna passar inte på ALLA Cameleon, bara de flesta. Vissa Cameleon och vissa Cameleon+ har sufflettspännen som inte kan dras hela vägen fram. (De nya suffletterna är ju längre). 

Liggdel och liggdelslock passar, och för de flesta passar även suffletterna men inte för alla.

• barfota86

Vet ngn av er om bugaboo+ ramen är kompatibel med nya chassit för Cameleon 3?

Har alltså en cameleon + som jag behöver nytt chassi till, och är sugen på Cam 3 chassit istället då det verkar ha fått ettgäng förbättringar...

• Apotheosis

Cam och Cam+ ram (även babyaktedsadapters för dessa och troligen även Frogs ram men det vågar jag inte lova, men inte Geckos ram) passar på Cam3-chassit. Hjulen är dock inte kompatibla, varken fram eller bak.

Svar på tråden Bugaboo cameleon samma mått som cameleon3?