• loappa

    Någon som har tassimo/kapselmaskin från bocsh?

    Hej, har massor av frågor, då jag beställde 2 tassimo förra veckan på electroworld, en att ha på ett av företagen min man och jag äger och en att ha hemma, & jag vill gärna kunna få ut bästa möjliga av dessa så hoppas ni vill svara tydligt på alla frågor, tack på förhand.

    vad är ni nöjda med och missnöjda med?

    kommer kapslarna bli billigare framöver om de får fler kunder tror ni?
     eller lagliga piratkopior av billigare märken kanske?

     
    Är det bara produkter från tassimo som går att använda?  kan man få bara varmt vatten från maskinen? : passar den bra för mig som är ovan vid kaffe med vill kunna ha hemma för att bjuda på kaffe (tycker kaffebryggare är krångliga)
    : är det konstgjort sötningsmedel i alla deras chokladdrycker?

    har de eller annat märke  nypon/blåbärsoppa? hur blir man medlem och registrerar sin maskin? kan man registrera båda 2? registrerar man även när man köper kapslar och får poäng (även om man köper kapslar i mataffären) vi köpte t 20 och t 42, vad är skillnaden? blir det samma smaker på alla  maskiner, det är ju samma kapslar till alla?

    stänger den av sig själv, så man inte behöver dra ut kontakten för brandrisk? eller bör man göra det? drar den mycket energi om kontakten är i?

    klarar den att göra tex 20 kaffekoppar på raken om man har kalas? eller bör man vänta lite o hälla upp i termos? eller låter ni alla gäster gå till maskinen i göra sin egen kopp?
     bör man byta vatten varje dag? går det att göra kalla drycker, som iste? innehåller  vanliga kapselkaffe mer kalorier än vanligt bryggkaffe? måste man verkligen kalka av efter 20 koppar redan som jag läste? och måste man köpa kalktabletter av märket tassimo? i broshyren  eller om det var på nån försäljnigssida,står det att man kalkar av med hjälp av den plastiga gröna saken bara? men det stämmer inte då? på bilden på förpackningen är drickan brun, vit o brun hur  får man kaffet sånt? kan man dricka varm choklad utan att använda mjölkkapseln? på tex Marabou?

     stämmer det att en Öppen förp  är odrickbar efter 6 veckor? eller blir det bara lite sämre smak? man blir väll inte sjuk eom man skulle dricka en efter 3 månader?vilka affärer i Kungälv/gbg säljer Cadbury, milka o suchards?

    vilka av chokldadryckerna tycker ni bäst om?
    vilka av kaffe och te?
     har bara sett Marabou överallt!stämmer det att man kan ställa in starkare o svagare dryck? hur? är det krånligt? stämmer det att maskinerna inte går att använda om knappen lyser för avkalkning? är orolig att om vi har kunder o möten på firman, och vi ska bjuda på kaffe o den börjar lysa och vi inte har nån tablett eller vet hur man ska göra,
    finns det olika avkalktabeleter?
     
    vill inte att maskinerna ska hamna i en låda, som lätt kan bli om man är osäker, vill att detta ska bli en sak att använda varje dag : ) tack på förhand!!
    vilka affärer säljer tassimo kapslar billigast??

  • Svar på tråden Någon som har tassimo/kapselmaskin från bocsh?
  • loappa

    de blev många frågor så svara på dem som ni orkar, välj ut några om ni inte orkar ta alla : D

  • loappa

    använder ni era ofta eller har de hamnat på hyllan/ i nåt skåp?

    KÖPTE dessa 2 för runt 500 kr nån kampanj med fraktfritt som electroworld.se hade

    bra pris men kapslanra kostar ju ca 50 kr för 8-16 st

  • loappa

    hoppas nån vill hjälpa mig i kaffedjungeln

    kan inget om kaffe o dricker bara choklad själv

    men vill kunna bjuda våra företagskunder o gäster på kaffe även om inte jag kan eller dricker det

  • PeGw

    Tror tyvärr inte kapslarna blir så mycket billigare men brukar köpa på mig ett gäng i Ullared när vi är där ca en 10:à billigare. Registrering görs på deras hemsida och du kan registrera båda. Kolla instruktioner på Papprerna. Som du får med maskinen. Är ni 20 pers hade jag tagit kaffebryggaren ;) går fortare! Avkalkning köpte jag på maxi i Kungälv.

Svar på tråden Någon som har tassimo/kapselmaskin från bocsh?