• Anonym (Olycklig <3)

Brevet han aldrig kommer få

Det är helt omöjligt att glömma dig. Jag är i ett nytt förhållande sedan sju månader tillbaka, men du försvinner inte från mina tankar. Känslan är lika närvarande nu som då. Jag känner mig dömd till olycklig kärlek för gott. Även när jag lyckas blockera dig från mina tankar under dagtid, finns du där på nätterna. Vaknar upp på morgonen bredvid en annan och allt jag vill är att det ska vara du som ligger där; att jag kunde sträcka ut handen och röra vid din kind. Ännu en gång.

I natt drömde jag att vi var i en rymdfarkost, bara du och jag. All tid i världen, inga störningsmoment. Du hade fem skjuthål i den vänstra axeln och ett i ryggen. När jag kramade om dig läkte de. "Jag älskar dig, pappa", sa du. "Jag är inte din pappa", svarade jag och undrade i mitt stilla sinna varför du inte såg att det var jag som stod där framför dig.

Jävla idiotiska kärlek! Jag önskar att jag inte älskade så villkorslöst som jag gör. Jag vill inte ha något förhållande med dig, men jag vill inte leva utan dig heller. Du är den ende som har rubbat mig i grunden, och mitt hårda jävla stenhjärta... Vad spelar det för roll att man själv blir dyrkad och överöst med kärlek när man känner sig som en skenhelig och falsk typ som spelar den perfekta flickvännen och agerar en roll vareviga dag? Jag vill vara genuin. Såsom jag alltid kände mig med dig.

...........

Hur kan man känna såhär utan att vilja ha tillbaka honom som sin partner? Han sårade mig så djupt, men likväl är han den ende jag fortfarande tänker på... Som nått mig på djupet av mitt hjärta. Två år senare...

• Svar på tråden Brevet han aldrig kommer få </3
  • Anonym (J)

Vad gör du i ett nytt förhållande undrar man?

• Anonym (Olycklig <3)
    Anonym (J) skrev 2014-03-03 01:48:43 följande:

Tänkte väl att jag behövde distraktion för att kommande honom, och denne kille var bra på att distrahera mig i början. Hade ändå hoppet om mer eftersom jag rådgav med väninnor som sa att inte inte hade känt ömt himlastormande i början. Sedan efter ett tag insåg mer och mer att hon nig bara är en rebound, men jag tycker ju om honom och får honom att må så bra. Han ger mig trygghet och kärlek i överflöd.
  • Anonym (Olycklig <3)

Jag är väldigt kärleksfull mot honom så han mörker inte nåt.

Förlåt hur jag skriver ska snart sova... Har sömntabletter i systemet på svårigheter av sova.

• Anonym (J)

Tycker det låter som du behöver reda ut saker med DIG SJÄLV. Nu skickar du ju bara vidare karman över till din nya och det blir han som får lida för att du älskar någon annan i slutändan.

Har vart just som dig, men sist mötte jag mitt livs kärlek men har ej setts på 5 år nu, singel och tänker så förbli, ingen kan få mig att känna som *-----* igen, så varför skulle jag nöja mig med mindre. Visserligen ett krossat hjärta, ja ett helt jävla krossat liv men ändå, den man älskar den älskar man. Man måste bara vara säker på vem det är. Sann kärlek finns det tyvärr för lite av idag, och det du gör nu är inte äkta så tycker du ska göra slut och drömma vidare istället. Du kan inte fly, man kan aldrig fly från sig själv vet du. Tänk dig för! Fast alla är vi ju olika, jag skulle aldrig kunna ta nån bara för trygghet och sånt, det måste man bygga upp inom sig själv. Tror det är grunden för ett långvarigt och kärleksfullt förhållande på sikt.

• Anonym (märkligt)
    Undrar jag med, eller så är det ett förhållande man aldrig lämnat fast man drömmer om någon annan hela tiden. Inte så märkligt då, att varken det ena eller det andra funkar.
  • Anonym (märkligt)
    Anonym (Olycklig <3) skrev 2014-03-03 02:00:36 följande:
    Jag är väldigt kärleksfull mot honom så han mörker inte nåt.

Förlåt hur jag skriver ska snart sova... Har sömntabletter i systemet på svårigheter av sova.
    Du är sen kl. 11.00 den tredje tråden som slutar här med att j"ag måste sova nu". Någon form av pandemi här?
  • Anonym (Olycklig <3)
    Anonym (märkligt) skrev 2014-03-03 14:35:16 följande:
    Du är sen kl. 11.00 den tredje tråden som slutar här med att j"ag måste sova nu". Någon form av pandemi här?
    Det skrev jag i natt, inte kl 11...
  • Anonym (Olycklig <3)

För att jag vill ha en relation. Levde singel länge efter att förra förhållandet tog slut. Vill ju kunna leva i ett förhållande även om jag inte kan bli kär igen. Blev bara konstig av att vara helt utan nära relationer...
  • Anonym (märkligt)

Du vill kunna leva i ett förhållande även om du inte kan bli kär igen? Varför då? Byt roller? Skulle du vilja leva med någon som inte kan bli kär igen?

• Anonym (Olycklig <3)
    Anonym (märkligt) skrev 2014-03-03 17:32:27 följande:

Du vill kunna leva i ett förhållande även om du inte kan bli kär igen? Varför då? Byt roller? Skulle du vilja leva med någon som inte kan bli kär igen?

Ja, det vill jag. Jag tänkte som du innan, men som sagt blev jag bara mer och mer konstig av att inte ha nära relationer. Försökte ersätta dem med annat, men det sociala är av stor betydelse. Gick och pratade med mig själv till slut, så för att inte bli galen var jag tvungen att göra en förändring. Även min psykolog ansåg att detta var till det bättre för mig. Men i sak så håller jag ju ned dig om att det är hemskt. Dock så är jag en god flickvän mot min nuvarande och jag har varit till stor hjälp för honom.
  • Anonym (tårögd)

Sitter med tårar här efter att ha läst ditt brev...

Svar på tråden Brevet han aldrig kommer få </3