• Anonym (framfallet)

Jag tror jag fått framfall

Jag följde mitt tredje barn i maj 2013. I juni var jag hos gynekologen för att ta ett cellprov och några veckor senare opererades jag för att få bort cellförändringar. För några dagar sen åkte jag skidor med min son och föll hårt på rumpan, efter det började det kännas som att något är på väg ut från slidan (kan tillägga att jag var hos gynekolog för cellprov några dagar före och hon sa ingenting om framfall). Innan fallet kände jag svaghet när jag bar mitt barn. Igår förde jag in fingrarna för att känna hur det "ser ut" där inne. Jag kände livmodertappen tydligt och den har jag aldrig kunnat känna förut. Kan jag ha fått ett livmoderframfall? Kan det Ha kommit av mitt fall i skidspåret? Borde gynekologen Ha sett något innan? Behöver jag uppsöka en gynekolog igen? /Framfall 32 år

• Svar på tråden Jag tror jag fått framfall
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! Jag tycker inte att det låter som ett framfall men det är svårt att svara på utan att undersöka dig. Gynekologen hade sett det och påtalat det vid undersökningen. Besväras du av det kan du boka tid för en ny undersökning. Lycka till

Svar på tråden Jag tror jag fått framfall