Magsjuka och värkar som avtog.
Ligger här hemma och håller på att bli galen. I går kväll fick jag köras akut med ambulans till förlossningen efter att ha haft magsjuka som i din tur gjort mig uttorkad och med hög feber. Är gravid i v 38 och har haft täta, kraftiga värkar några timmar. När vi kommer in är läget ganska kritiskt och min feber måste ner nu då barnet är stressat i magen. Efter olika försök med alvedon och isbäddning så går till slut min feber ner men dom starka värkarna gör att barnet forfarande är stressad. Jag är bara öppen 1 cm och värkarna gör inte "ett skit" trots att dom är smärtsamma och täta. Så barnmorskan säger att vi ska göra ett försök med bricanyl för att se om värkarna lugnar sig, annars blir det snitt. Värkarna lugnar sig med bricanylen och bebis mår bättre! :) dom avtar dock inte helt så barnmorskan tror definitivt på bebis framåt morgonen. Nu är jag helt inställd på att föda barn, får lustgas och en morfinspruta. Efter morfinsprutan avtar värkarna heeelt. Barnmorskan tycker jag ska sova så att jag orkar föda barn dagen efter. Så jag slumrar till en stund. Men värkarna kommer aldrig tillbaka. BM känner och får in två fingrar, det är mjukt så hon "drar och bänder" lite för att reta tappen. Det händer dock inget och jag får ligga kvar några tim för observation. Nu är jag hemma och känner ingenting! Alla dessa värkar och ingen bebis med hem :( när kommer det igång igen? Ska jag gå och vänta flera veckor, eller bara dagar? Någon annan som varit med om något liknande?