Kunde inte besöka AF den dagen...
Hej! Jag arbetade heltid 10 juni-1 september. Den 2 september var jag på arbetsintervju (Vilket jag ordnat intyg på av den arbetsgivaren).. Kom hem sent på eftermiddagen och upptäckte att vår bys arbetsförmedling inte hade öppet då... Ringde på kvällen till en handläggare på Arbetsförmedlingen och hon sa att man tyvärr måste besöka arbetsförmedlingens kontor för att registreras som arbetssökande... Finns mitt samtal möjligtvis registrerat med den handläggaren så man kan få det som bevis att man var arbetssökande? Hon sa att det var av en god anledning att jag inte kunde besöka kontoret (Jag var aktivt arbetssökande på arbetsintervju). Detta har jag mått så dåligt för då jag ville behålla min SGI - vilket jag borde då jag sökte arbete direkt.. Var inskriven från 2/9 då jag kunde besöka kontoret och fram till att jag började arbeta på en ny heltidstjänst Fr.o.m. Den 18/9. Har arbetat där heltid och fr.o.m. 1 januari skrev jag på avtal för fast anställning (tills vidare) och 13 januari gick jag på havandeskapspenning då jag är beräknad att föda när som helst... Jag fick SGI:n igenom och jag har fått Havandeskapspenning och SGI dagar med föräldrapenning. Borde jag inte ha fått detta !!?? Blir så orolig då jag har skriftligt bevis på att jag sökte jobb den dagen (1/9), Men att det har blivit bra ändå - ni utreder väll i enskilda fall? Ska jag kräva att arbetsförmedlingen skriver ut ett intyg om att jag prata med dem den 1/9 och VILLE/HADE AVSIKT att skriva in mig då den 1/9???? Kan jag släppa detta nu och njuta av min lilla bebis som kommer när som helst ? :) Tack Mvh orolig blivande mamma....