• hanna021

Dottern fick en konstig allergi reaktion

Hej alla vi måste bara höra om det är fler här som råkat ut för det vi råka ut för i kväll vid middagen.
    Vår dotter är fisk och skaldjurs allergiker samma min man. (Så här serveras eller tillagas allrig nått av detta)

Vi grilla fläskfilé här hemma då det var fint väder så tog vi potatisgratäng till detta.
    Men både dotter och min man fick allergi reaktion av fläskfilen samma typ som de får när de får i sig fisk.
    De båda satt på dass o det ordagrant bara spruta ur röva en på pottan och en på toalettstolen.
    (Hon var inte glad att få sitta på lillasysters potta när man är 4år men va gör man inte när det bara finnes 1 toalett stol och pappa sitter där),
    Och temperaturer och allt stämde köttet var ordenligt gjort,
    Och köttet var det inget fel på då jag och stora syster klara oss utan problem.

Nån som vet om det kan finnas Fiskämnen i Fläskkött?

Nån som råkat ut för detta?

Vågar vi äta mer fläsk efter detta?

• Svar på tråden Dottern fick en konstig allergi reaktion
  • FrokenF89

Det kanske kan finnas någon form av fisk/skaldjursslaggprodukter i det grisen har ätit? Vet att så kan vara fallet i bland annat kyckling iallafall! :) 

• LottaF

Eftersom båda regera så var det ingen konstig reaktion. Finns tyvärr risk för att djuret blivit matat med fisk och därför fanns rester kvar i köttet. För jag tar för givet att ni aldrig haft fisk i närheten av grillen så där kan finnas spår av det hela.

Svar på tråden Dottern fick en konstig allergi reaktion