• Rallarn

    Jävla grannar!

    Ibland blir man bara så förbannad på hur folk ter sig!
    Bor i en lägenhet i ett trevåningshus med ca 30 lgh allt var frid och fröjd lugnt och fint område ända tills migrations skaffade en så kallad slusslägenhet för nyankomna flyktingar:
    Dom rotar i brevlådor  trots tillsägelser.
    Igår kväll kom vi hem strax efter 6, hör hur deras baby skriker, tröttnar framåt åttadraget går och knackar på en ung tjej öppnar dörren och jag ifrågasätter vad som är fel, då kommer hennes kille fram och pratar säger att dom inte orkar höra ungen skrika så dom har helt sonika stängt in ungen i sovrummet och satt sig framför tv:n istället, fy fan under all kritik att bete sig på det viset! Stackars barn..
    Jag säger åt dom att ta hand om barnet och går hem! 5 minuter senare är det tyst, hur svårt kan det vara!
    Vaknar  klockan 01,27 av idioterna håller på och bankar med något inte första gången dom gör så, spika eller vad fan dom gjorde. , naturligtvis så väckte dom mig  tjejen och våran flicka och sitt eget barn! jag bankar till i väggen allt vad jag orkar ett par gånger, det blir tyst......... klockan 03.45 är det dags gen, samma visa sen sov man inter mer den natten! Sagt till dom otaliga gånger, även dom vi hyr av, ringt till migrationsverket flera gånger, men det är ju tydligen synd om dem för att dom kommer från ett annat land! Har iallafall ringt till soc angående barnet så det är under utredning!
    Men Nästa gång vete fan om inte storsläggan åker fram ska dom få höra på bankande!
    Nej men man blir så förbannad, jobbar 12 timmars dagar så sömnen är ganska värdefull!
    Känns skönt att få skriva av sig lite iallafall!
    Dela gärna med er av era historier om era klappträn till grannar!

  • Svar på tråden Jävla grannar!
  • Orcha

    Vart bor du/ni?


    Allt har en mening och korven den har två. Eller är det ändor? Jo ändor menar jag nog.
  • Tow2Mater

    Yupp. Ena grannen verkade bedriva en dygnet runt tvättinrättning; tvättmaskinen gick for jämnan. En annan grannes väckarklocka ringde varje morgon kl 6, veckodagar som helgdagar, oavsett om han var hemma och kunde stänga av den, eller inte. En tredje var jag tvungen att hjälpa släcka branden han hade i sin bordsgrill, innan hela huset tog eld. Sista lägenhetshuset jag bodde, och nånsin kommer att bo, i. :)

  • Flash Gordon

    Ring störningsjouren varje gång. Många droppar små.

    Har nog klarat mig hyfsat genom åren men en granntjej skrek som en gris när hon blev påsatt. En annan granne måste ha ägnat sig åt skomakeri eller nån hobby som inkluderar ett lätt hamrande. En tredje granne hade brutal volym på TV:n.

    Men det är nog allt.

  • Flash Gordon

    Förresten: ett trevåningshus med 30 lägenheter?

    Någon slags hyreslänga då?

    Eller väldigt små lägenheter? Glad

  • viseversa

    Vi bodde i ett tre våningshus med 29 lägenheter. Huset var långt istället för högt. Vi bodde i en 3a på 77kvm. Det fanns även 4or på 88kvm i huset.

  • Ingrid83

    4or pa 88kvadrat och 3or pa 77kvadrat.. ja jo man kanske ar lite bortskamt med ytor da borjar jag kanna... skulle fa smatt panik... vi bor i ett hus pa strax over 200kvadrat med fyra sovrum... som antagligen ar var biligare en en lagenhet istan

  • puss
    Ingrid83 skrev 2014-02-28 09:36:54 följande:

    4or pa 88kvadrat och 3or pa 77kvadrat.. ja jo man kanske ar lite bortskamt med ytor da borjar jag kanna... skulle fa smatt panik... vi bor i ett hus pa strax over 200kvadrat med fyra sovrum... som antagligen ar var biligare en en lagenhet istan


    Det är ju precis det tråden handlar om!
  • Ingrid83
    puss skrev 2014-02-28 09:38:29 följande:
    Det är ju precis det tråden handlar om!

    Ursakta att man sager nagot da...
  • 80 talet

    Bor i lägenhet..har en tjockis under mig som går på hälarna. Dunk.dunk.dunk..även personen över är hälgångare. Man blir tokig,,,,dunkandet är olidligt. Dygnet runt o det skakar i vitrinskåpet,, särskilt när dom har bråttom. Allvarligt hur svårt ska det vara att fatta att man går på hälarna?! Och stör sin omgivning,, helvete,,,,

  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Jävla grannar!