Att vaccinera eller inte?
Ska man tro allt man läser? Kan ju onekligen säga att det knyter sig i magen. vaccin.me/2012/05/21/efter-vaccinationen-slutade-magnus-att-prata-och-titta-oss-i-ogonen-vacciner-ar-rent-kvacksalveri/
Ska man tro allt man läser? Kan ju onekligen säga att det knyter sig i magen. vaccin.me/2012/05/21/efter-vaccinationen-slutade-magnus-att-prata-och-titta-oss-i-ogonen-vacciner-ar-rent-kvacksalveri/
Är barnet friskt med gott immunförsvar, självklart vaccin. Och flera sjukdomar har nästan utrotats tack vare vaccin.
Hur vet man att en 1-2månadersbebis har ett bra immunförsvar? Jag har ett barn som är vaccinerat men ställer mig ändå frågande.
Nej, man ska givetvis inte tro på allt man läser.
Exempelvis det som skrivs där. Det finns ofantligt många felaktigheter i den korta texten och det värsta är att den är skriven enbart för att väcka känslor, inte rationella resonemang, hos läsaren.
Problemet med "Magnus"-situationen och de tusentals andra situationer där autism framförs som något som orsakats av vaccin är följande:
Vaccinationstidpunkt och tidpunkt där autism och andra neuropsykiatriska funktionshinder upptäcks är ganska precis samma.
De sammanfaller i tid, det innebär inte att det ena orsakar det andra.
Utöver detta så finns det fler felaktigheter i artikeln du länkar till. Den första är att de ljuger, mycket. Vaccin förhindrar sjukdom, studien de hänvisar till handlar om en specifik typ av TBC-vaccin, att det har ganska dålig effekt har man vetat länge. Andra studier har kommit fram till andra resultat och för andra vaccin så är skillnaden gigantisk, MPR-vaccinet skyddar mycket väl.
Utöver det så är ingredienslistan en lögn. Aborterade foster är ett exempel som helt enkelt inte finns i vaccin.
Jag känner också att artikeln är felaktig på många sätt. Har dock inte tillräckligt mycket kött på benen för att argumentera för eller emot. Jag börjar funderar bara..
Kolla vilka som står bakom! Det är inte direkt några läkare...
Som att de t ex sa att man skulle vaccinera sig mot svininfluensan. Det var ju en hel del som blev kroniskt sjuka efter den.
För att jag precis läste den och fortfarande tycker att den väcker en hel del intressanta tankar. Hos mig i alla fall. Kan jag lita på sjukvården 100%? Det går ju inte att lita på dem i andra fall.
Jag skrev en fråga direkt efter. Kan jag verkligen lita på sjukvården? Att bara för att de säger att det är bra så ska man göra det? Hur vet jag att det inte styrs av något annat egentligen. Jag är dåligt påläst i detta ämne o kan inte diskutera det. Jag ville höra andras åsikter om det. Hur folk tänker kring vaccinationer.
Vem har sagt att du behöver lita "på sjukvården"?
Det finns hundratals stora studier som visar på att vaccin är säkra och effektiva.
Om du inte kan lita på det så får man ju fråga sig på vad du kan lita på.
Gör såhär. Läs på om vilka följder sjukdomarna i allmänna vaccinationsprogrammet kan ge. Läs sedan seriösa (vaccin.me är absolut inte seriös) studier på vilka biverkningar vaccin kan ge. Se vad som är värst, välj det andra alternativet. Jag kan hjälpa dig med en hint: det finns en orsak till att vi får dessa vaccin gratis.