• Anonym (ledsen)

Jag vill inte vara gay :(

Ber om ursäkt! Visste inte exakt vart jag skulle lägga denna tråd.

Jag är kille och jag ser mig själv som Bisexuell, men om jag ska vara helt ärlig så gillar jag faktiskt killar mera. Det känns som om tjejer inte kan älska som vi killar, så känner jag i alla fall, dessutom vill jag vara med någon som tar hand om mig.

Jag vet inte varför jag känner så som jag gör. Det kanske är för att jag aldrig riktigt hade någon pappa. Min pappa lämnade oss när jag var liten, han misshandlade mig även många gånger och det var ingen direkt som skyddade mig.

Jag vill ha ett förhållande med en kille som tar hand om mig och som skyddar mig mot precis allt. Jag vill verkligen hitta någon eftersom jag känner mig riktigt ensam. Jag och mamma handlade igår och det var som att jag föreställde mig att jag hade min kärlek (partner) med mig istället för mamma. Jag pratade även med mig själv och jag frågade honom vad han ville att jag skulle laga för mat ikväll. Jag kände mig ganska dum när jag insåg att jag verkligen pratade med mig själv. Jag är ganska desperat :(

Jag brukar höra att jag är snygg och att kärleken kommer även för mig med. Men när jag hittar kärleken en dag så kommer han ändå lämna mig till slut eftersom jag skulle inte kunna låta honom gå till jobbet eller någon annanstans utan mig, skulle det hända att han går någonstans utan mig så hade jag bara börjat gråta. Jag vet inte vad det är med mig, jag vet att jag inte kan förstöra någons liv på detta sätt, jag vill bara bli omhändertagen :(

Jag undrar verkligen om allt detta har med pappa att göra. Jag hoppas inte jag dras till killar på grund av pappa, för då hade verkligen försökt att hitta mig en tjej. Men saken är att jag inte vet om det har med pappa o göra, och jag kommer aldrig riktigt få reda på det.

Jag har alltid skämts för att jag är gay. Men igår när jag såg på gay-galan så började jag faktiskt må bättre. Alla personer är lika värda, oavsett om du är hetero, bi, homo, trans. All kärlek är fin! Och man är inte värd mera bara för att man är hetero.

Jag brukar prata med en psykolog, men jag mår lika dåligt när jag går därifrån :( Jag vet inte vad det är för hjälp jag behöver. Ibland gråter jag bara utan någon anledning alls. Det känns som om det är något som saknas, jag orkar inte leva så här längre, det måste ta ett slut eftersom jag bara inte orkar, jag har fått nog och jag vill bara försvinna :( :'( :(
  • Svar på tråden Jag vill inte vara gay :(
  • Anonym (Det blir bättre)

<3 så kan det kännas men att bara försvinna är ingen lösning.

Att skämmas för att man är gay är samhällets fel och den sjuka heteronorm som vi har. Ut och träffa killar! Rätt som det är finner du någon det klickar med!

Jag är dessutom övertygad om att din dragning till killar inte har med din pappa att göra. Är man gay så är man. Det är inget man blir tror jag.

• Valhall

Finns inget att skämmas för, Ts!! Dom som ser ner på dig, är dom som borde skämmas däremot.

Ta kontakt med en stödlinje för homosexuella, dom är duktiga, erfarna och väldigt trevliga. Dom har mycket hjälp och stöd att ge!! Sköt om dig, och var stolt! {#emotions_dlg.flower} (ps, finns mycket fler länkar o nummer om du söker på google, kolla om just din stad har en förening eller jour du kan kontakta)

Linje 59 - en rikstäckande stödlinje för hbt-ungdomar som har funderingar kring sin egen eller annans sexuella läggning och/eller könsidentitet och/eller säkrare sex.

Tel: 020 - 595900

¤ Jourhavande vän (RFSL) för hbt-kvinnor - om du är kvinna och vill prata med en annan kvinna om frågor relaterade till homosexualitet, bisexualitet och/eller könsidentitet.

Läs mer här: http://www.rfsl.se/?p=3815&aid=8662

¤ Jourhavande vän (RFSL) för alla - här kan du tala med en erfaren homo/bisexuell medmänniska som kan lyssna och förstå.

Läs mer här: http://www.rfsl.se/?p=3815&aid=5465

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Det blir bättre) skrev 2014-02-27 10:19:30 följande:
    <3 så kan det kännas men att bara försvinna är ingen lösning.
    Att skämmas för att man är gay är samhällets fel och den sjuka heteronorm som vi har. Ut och träffa killar! Rätt som det är finner du någon det klickar med!
    Jag är dessutom övertygad om att din dragning till killar inte har med din pappa att göra. Är man gay så är man. Det är inget man blir tror jag.
    Själv tror jag inte någon är helt 100% hetero. Alla har något gay i sig på något sätt. Nå, det är vad jag tror.
  • Anonym (ledsen)
    Valhall skrev 2014-02-27 10:31:17 följande:
    Finns inget att skämmas för, Ts!! Dom som ser ner på dig, är dom som borde skämmas däremot.

Ta kontakt med en stödlinje för homosexuella, dom är duktiga, erfarna och väldigt trevliga. Dom har mycket hjälp och stöd att ge!! Sköt om dig, och var stolt! {#emotions_dlg.flower} (ps, finns mycket fler länkar o nummer om du söker på google, kolla om just din stad har en förening eller jour du kan kontakta)

Linje 59 - en rikstäckande stödlinje för hbt-ungdomar som har funderingar kring sin egen eller annans sexuella läggning och/eller könsidentitet och/eller säkrare sex.

Tel: 020 - 595900

¤ Jourhavande vän (RFSL) för hbt-kvinnor - om du är kvinna och vill prata med en annan kvinna om frågor relaterade till homosexualitet, bisexualitet och/eller könsidentitet.

Läs mer här: www.rfsl.se/

¤ Jourhavande vän (RFSL) för alla - här kan du tala med en erfaren homo/bisexuell medmänniska som kan lyssna och förstå.

Läs mer här: www.rfsl.se/

Problemet är att jag bara är 17 år och jag vill hitta någon NU med en gång. Jag tror inte någon kommer vilja ta hand om mig när jag tex är 22 eller 23 år. Jag har en app i mobilen för homosexuella och det är som om jag vill bara skriva till alla killar och fråga om han vill komma ta hand om mig. Jag mår så psykiskt dåligt, jag gråter nu när jag skriver detta. Det känns verkligen som om jag är på väg att ge upp :'(
  • Venne

Låter komplext. Prova att byta psykolog, kan va stor skillnad. Inte för din läggning alltså, men du verkar ha mkt obearbetat bagage som du väver in i din sexualitet. 17 år är ingenting! Du behöver jobba på dig själv! Du måste vara din egen bästa vän och älska dig själv först. Din partner ska inte bara ta hand om dig, du ska orka ta hand om honom också. Väx och bli stark i dig själv först så att ditt framtida förhållande kan bli lika starkt.

• Valhall

Jag är en dinosauire när det kommer till "appar" och skit, så det överlåter jag till er ungdomar..hahahaSkrattande

Du vill träffa någon, om jag fattar rätt? Har du provat dejtingsidor för gay online? Inte för att jag kan sidor eller så, men det borde kunna googla...haha jag känner mig uråldrig tekniskt sett, huaFlört

Finns det ingen förening, klubbar eller något där du bor..tja om du bor på en lite större ort iallafall...

• Anonym (ledsen)
    Venne skrev 2014-02-27 11:10:30 följande:
    Låter komplext. Prova att byta psykolog, kan va stor skillnad. Inte för din läggning alltså, men du verkar ha mkt obearbetat bagage som du väver in i din sexualitet. 17 år är ingenting! Du behöver jobba på dig själv! Du måste vara din egen bästa vän och älska dig själv först. Din partner ska inte bara ta hand om dig, du ska orka ta hand om honom också. Väx och bli stark i dig själv först så att ditt framtida förhållande kan bli lika starkt.
    Har bytt psykolog 3 gånger nu. Orkar inte byta mer. Dem kan inte precis hjälpa mig, dem bara lyssnar på mig och skickar hem mig och jag mår skit igen. 

Självklart skulle jag ta hand om honom också, men jag vill att han först och främst ska ta hand om mig...
  • Anonym (ledsen)
    Valhall skrev 2014-02-27 11:11:51 följande:
    Jag är en dinosauire när det kommer till "appar" och skit, så det överlåter jag till er ungdomar..hahahaSkrattande

Du vill träffa någon, om jag fattar rätt? Har du provat dejtingsidor för gay online? Inte för att jag kan sidor eller så, men det borde kunna googla...haha jag känner mig uråldrig tekniskt sett, huaFlört

Finns det ingen förening, klubbar eller något där du bor..tja om du bor på en lite större ort iallafall...
    Bor i Trollhättan med ca 60 tusen invånare. Inte så stort :/ Vet inte om det finns någon förening här...
  • Valhall

www.rfsl.se/fyrbodal/

Heta linjen trollhättan gay: 0520-40 96 00

Hoppas länken fungerar, annars heter det cafe rengbågen, ligger på Drottningatan. (Har varit där och fikat med en gaykompis till mig, trevligt ställe :) )

Hoppas att det går väl för dig, Ts!

• Mamori

Du är inte gay pga din pappa men det här med att din partner inte skulle få gå till jobbet utan att du skulle bryta ihop kan mycket väl ha att göra med din pappa.

• Qriztina
    Anonym (ledsen) skrev 2014-02-27 11:18:38 följande:
    Har bytt psykolog 3 gånger nu. Orkar inte byta mer. Dem kan inte precis hjälpa mig, dem bara lyssnar på mig och skickar hem mig och jag mår skit igen. 

Självklart skulle jag ta hand om honom också, men jag vill att han först och främst ska ta hand om mig...
    Ibland är psykologer, kuratorer och dylikt helt enkelt dåliga. Visst, att ha någon som lyssnar är skönt, men om man faktiskt betalar för att få hjälp så borde man få det. 

Jag tror inte att du är homosexuell/bisexuell har något med din pappa att göra, alls. Sin sexuella läggning är något man föds med. Det kan inte "botas" och man kan inte "bli". Det faktum att du vill bli omhändertagen av en annan kille/man har nog dock med det att göra. Eller bara vara omtyckt och känna sig älskad i helhet, det är något som alla vill.

Om du nu ser bra ut, och tycker det själv, så borde ju att skaffa pojkvän inte vara några problem. Eller hur? :) Du verkar vara väldigt älskvärd i mina ögon. 

Det där med att ingen är 100% straight håller jag nog med om, vissa vill inte erkänna det bara.
  • jepp22

Hej du! Jag förstår din situation. Jag har själv varit i samma sits som dig, dock inte med min pappa och så. Men det andra kan jag känna igen mig i. Hör gärna av dig om du vill snacka lite. Jag lyssnar gärna på dig och kan försöka ge dig råd så det kanske känns lättare. Ta hand om dig!

• Anonym (Anonym)

Hej du! Jag förstår din situation. Jag har själv varit i samma sits som dig, dock inte med min pappa och så. Men det andra kan jag känna igen mig i. Hör gärna av dig om du vill snacka lite. Jag lyssnar gärna på dig och kan försöka ge dig råd så det kanske känns lättare. Ta hand om dig!

• Anonym (C)

Har du bra relation med din mamma?
    En början kan ju vara att du ber din mamma ta hand om dig med mycket kärlek just nu när du verkar behöva det som mest, kanske genom kramar, sova tillsammans, göra olika aktiviteter tillsammans så du känner dig älskad.

Det kanske hjälper lite att hitta en partner, men jag tror mycket ligger hos dig själv. Du kan behöva jobba med dig själv, din självkänsla. Att jobba med din självkänsla kan hjälpa dig att bli starkare och våga tro på dig själv. När du väl älskar dig själv så kommer du även att hitta en partner som passar dig.

Psykolog kanske inte är den du ska söka dig till. Vet inte exakt vem du ska vända dig till men tycker absolut du ska testa ta kontakt med de kontakter som skrivits här ovan :)
    Ibland är jourer bättre att vända sig till än psykologer. Jag vet att det finns killjourer, sök o se om du hittar en killjour du kan vända dig till. Vänd dig annars till RFSL.

Svar på tråden Jag vill inte vara gay :(