2 åringar.
Hur mycket sover era 2 åringar/ dygn? Hur många timmar per natt och hur många timmar sover dem middag? Tacksam för svar :)
Hur mycket sover era 2 åringar/ dygn? Hur många timmar per natt och hur många timmar sover dem middag? Tacksam för svar :)
Min dotter blev 2 i december. Hon sover 12-13t varje natt, sen sover hon ca 1,5t middag.
Min somnar runt kvart i sju och sover till fyra om man har otur och strax efter fem om man har en jäkla tur. Sen högst två timmar på dagen.
Inte riktigt 2 ännu men somnar runt 9 och vaknar runt 7 så va 10 timmar på natten och sedan ca 1 timme på dagen.
Min blev 2 i januari. Han sover ca 20-7 på natten, så ca 11 timmar, men skulle jag inte väcka han skulle han lätt kunna sova till 9. På dagen sover han ca 1 timme
Vi tog bort dagsömnen när sonen var 2 år. Så han sov ingenting på dagtid, men 12 timmar på natten. På förskolan fortsatte han att sova 30 min tills han var 2 år och 4 månader.
Okej, dem sover lite hur som. Precis som jag misstänkte :) Våran fröken blir 2 i början utav mars, just nu känns det som att hon går upp tidigare och tidigare.. Somnar någon gång vid kl. 20 och vaknar senast kl. 6 plus minst 1 gång under natten, sover sedan 2- 3 h på dagen. Det spelar ingen roll om hon bara råkar sova 30 min på dagen för hon sover ändå inte bättre på natten.. Jag får helt enkelt fortsätta att hoppas på att hon ska sova längre på mornarna ;) Hon ska tydligen bara upp precis när lillebror har somnat om som bäst. :)
Här somnade sonen, 2 år och 2 mån, fram till för ca 1 v sen vid 19.30 och vaknade ca kl 7 . Det var perfekt!
Han har hittills sovit 1,5-2 h på dagen men det ska vi minska till bara 1 h, för han vaknar tidigare och tidigare.... senaste veckan lagt sig 20-20.30 och vaknat 05.30 = Inte ok
Min 2 åring somnar runt 19 på kvällen och vaknar vid 06, så 11 timmar under natten och ca 1,5 timmar på dagen.
2 år och1 månad: 10-11 timmar på natten (ofta vaken 2-3ggr under natten men somnar om hyfsat snabbt) och max 45 minuter på dan. Vi väcker efter 45 minuter på dan för annars blir nattsömnen sämre med många uppvak, och svårt att somna om.
Har en 2½ åring. Ca 13-14 timmar/natt. Inget på dagen.
Min 2-åring är just nu inne i en period att han vaknar 4.30 på morgonen oavsett när han lägger sig på kvällen Vanligtvis lägges han så han somnar vid 18-tiden för att hinna sova en hyggligt vettig natt.
Han har förskola tre dagar i veckan och då sover han 45 minuter där, annars är det sällan sovvila.
Jag sa aldrig att hon inte sov tillräckligt..! Och självklart så har vi testat längre perioder och inte bara enstaka tillfällen med att hon bara får sova en stund på dagarna (max 1 h) men hon sover ändå inte mer än absolut max 10 h på natten. Var mest intresserad utav hur andra barn i samma ålder sover.
Blir 2 om en månad. Sover 20-06 och vaknar som minst 2ggr varje natt. Sover 40min-1timme på dagen.