• sofie8702

lång mencykel

Hej vissa månader har jag ganska lång menscykel upp till 47 dagar. Kan det vara så att jag ändå har ägglossning eller den uteblir vid lång cykel?

• Svar på tråden lång mencykel
  • sofie8702
    Whitetrash86 skrev 2014-02-24 11:51:50 följande:
    Har blivit gravid 5 ggr på det sättet 

Oj okej då ska ja verkligen prova de. Nu har ja ändå ingen koll på ägglossningen så vi får köra på ändå.
  • sofie8702
    Pandamamma79 skrev 2014-02-24 12:20:39 följande:
    Vul då?

Ja och det såg bra ut.
  • sofie8702
    Pandamamma79 skrev 2014-02-24 12:38:40 följande:
    Var du hos vanlig gyn?

Ja precis.
  • Pandamamma79

Nu vet jag inte om det är så i ditt fall men...

Jag har gått hos en privat gynläkare på Göteborgs Kvinnoklinik.

Vid ett missfall gick jag till vanliga vc och deras gynekolog. Jag berättade där att jag har pcos. Gynekologen gjorde vul och han kunde inte se att jag har pcos...så, för min del är det bättre att gå till en gyn med mer kunskap om detta.

Inte säkert att det är något fel på dig. Vissa har lång menscykel.

• sofie8702
    Pandamamma79 skrev 2014-02-24 14:03:22 följande:
    I vilket fall som helst så kan ni få utredning nu.

Aha okej men vad kostar det att göra en utredning?
  • Pandamamma79

För mig var det som ett vanligt besök, i kostnad. Jag gjorde även äggledarspolning. Min man betalade lite mer men inte mycket. När han sen lämnade spermaprov kostade det lite mer, minns inte hur mycket.

• sofie8702

Jag ger det två månader till och händer det inget ska jag kontakta min gynekolog.

• Pandamamma79
    sofie8702 skrev 2014-02-24 19:23:21 följande:
    Jag ger det två månader till och händer det inget ska jag kontakta min gynekolog.
  • barn2011

Min cykel är 29-39 dagar och jag vet att jag har ägglossning. Kan rekommendera appen Fertility Friend som hjälper dig att hålla koll på tecknen för ägglossning. Sen kan man inte vara 100% utan vul eller blodprov, men om allt sett bra ut hos gyn och du har flera tecken på ägglossning så kan du vara ganska säker på att den kommer. 

Lycka till!

• Ananas

Min läkare har sagt att är menscykeln längre än 35 dagar så har man troligtvis ingen ägglossning. Hittar du dessutom den inte med äl-tester så skulle jag göra utredning direkt. Kanske hjälper det med ägglossningsstimulering. 

Svar på tråden lång mencykel