• Irie

genomförkyld & en rejäl bihåleinflammation i v 12, jätteorolig!

De började med en förkylning för över en vecka sedan, hade feberkänning några av dagarna och fick ta alvedon pga av huvuvärk samt muskelvärk.. Trodde det skulle bli bättre men för 3dagar sen fick jag rejäla symptom på bihåleibflamation, smärta i huvudet och ansikte samt illaluktande snuva från ena näsborren. Har i veckan använt koksaltnässpray för att lätta på täppan. Nu i helgen ringde jag sjukvårdsrådgivningen och fick en tid till jourcentralen, efter en supersnabb titt i näshålan konstaterade läkaren att de var bihålsinflamation. Han skrev ut kåvepenin och nässpray med kortison. I dag är jag i v11+2 och är livrädd att min sjukdom ska orsaka ett missfall. Var hos läkaren förra veckan och fostret såg ut att må Bra och storleken stämde och jag kände att jag kunde släppa lite av min tidigare oro.MEN så kommer denna veckan med förkylning och bihålsinflamation:( hur farligt är det egentligen? Har sökt information men fått massa olika svar..tack på förhand

• Svar på tråden genomförkyld & en rejäl bihåleinflammation i v 12, jätteorolig!
  • Irie

Hade vart så tacksam för svar då det är svårt att nå kvinnokliniken där jag bor.

• Aleksandra Barnmorska

Hej! Försök att inte oroa dig. Det är inte farligt varken för ditt barn eller dig. Det ökar inte risken för missfall. lycka till

Svar på tråden genomförkyld & en rejäl bihåleinflammation i v 12, jätteorolig!