Jag har haft bröstböld och helammat på bara ett bröst! Hör av er om ni behöver stöd och råd, jag hade själv ingen att fråga...
Efter att jag fött min son, november 2012, fick jag flera mjölkstockningar på det ena bröstet och efter tre veckor hade jag en rejäl böld. Pga slarv inom sjukvården, med fel typ av operation och fel dränage m.m., så gick det inte att rädda amningen på bröstet. Jag rekommenderades av flera läkare att sluta amma, men jag ville inte. Det skar i hela kroppen, min bebis var ju så liten! Jag kämpade på och sökte information om att bara amma på ena bröstet. Men ingen trodde att det var möjligt eftersom läkarna snabbt ville avbryta mjölkproduktionen i det sjuka bröstet där mjölken läckte ut i den gamla sårhålan och ut genom operationssåret som vägrade läka efter tre upprepade och illa utförda operationer. Men jag gav mig inte och det gick. Jag helammade min (hungriga och väldig snabbväxande) son tills det var dags att börja med riktigt käk, och vid 15 slutade jag till sist! Det sjuka bröstet lyckades jag sina på mjölk helt naturligt. Nu vill jag kunna hjälpa andra tjejer som söker information och inte får stöd av sjukvården. Har det gått lång tid sen jag lade ut tråden så går det att nå mig via min blogg, där jag också kommer skriva om min amningsutmaning. nabbarochklor.bloggproffs.se