dop present till 4 månaders tips
Vad önskar man sej i dop present till en 4 månaders pojk?
Tips på bra o roliga saker mottages tacksamt
Vad önskar man sej i dop present till en 4 månaders pojk?
Tips på bra o roliga saker mottages tacksamt
Fina böcker
Halsband
när stora sonen döptes så det vi uppskattade mest var en barnservis (tallrik, djup tallrik, mugg och bestick) har använts flitigt
Hörde att ryska dockor (Matruschkas?) tydligen var poppis som doppresent. Kanske inte så kul att leka med som bebis, men härhemma är de superpoppis från 1 ½ år. Vi har både klassiska men även en variant i plast som består av olika djur ist för dockor. Den kan bebisen leka med redan, iaf de stora delarna. Kanske kan vara nåt? Kolla på nätet!
www.bluebox.se/Babushkadockor-Djur
Dottern och lillen ÄLSKAR dom här!
Fina presenter som vi har fått är ett födelsedagståg, en bok med dopbarnet som huvudperson i sagan, lakan/pall eller liknande med namn och födelsedatum på.
Håller med amiofo som skrev att hon uppskattade att få en barnservis, det gjorde jag med! Det är verkligen något som används och som barnet har glädje av i många år! Fina barnservis hittar du t.ex. här: royaldesign.se
Jag brukar ofta ge bort barnservis själv, men jag köpte också en födelsetavla en gång som föräldrarna uppskattade väldigt mycket eftersom de precis höll på att inreda barnrummet.
Om du gillar att snickra så tycker jag att det är SÅ roligt att ge bort en liten stol eller pall som man har gjort själv! Jag kan tyvärr inte snickra, annars hade alla dopbarn fått en liten gullig stol av mig!
sparbössa
elefant www.greenjellytoys.com/Shop/Page/Art/pgArtList.php%F6ssa%20elefant
barbapapa www.greenjellytoys.com/sparbossa-barbafamiljen/1106-0
massor av rea i den butiken nu :)
Tips: matcha barn och förälder
https://www.facebook.com/emmsdesignsmycken