• amiofo

har du bh på natten

Du som ammar, använder du bh på natten?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden har du bh på natten
  • lövet2

Nej, det har jag inte gjort med något av barnen. Jag har haft en dubbelvikt handduk över brösten. Det har funkat fint, eftersom jag legat så stilla när jag haft en baby hos mig i sängen.

• fluu

Ja, annars hade sängen varit sjöblöt första halvåret. Sover med bh även nu sedan jag slutat amma. Har väl vant mig och brösten har blivit tyngre än innan graviditeten så jag får bara ont i nacken utan.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Mika86

med första gjorde jag då jag läckte mycket men läckte ingenting med de andra tre.

• mammalovis

Jag använder en sk operations-bh från Apoteket under amningströjan på natten. Jag tycker det är skönt att ha den och hålla amningsinläggen och brösten på plats. Fördelen med den bhn är att den är mjuk och skön utan skavande sömmar i. Amningströjan har jag för att hänga handduken i som samlar upp allt läckage när bebisen drivit igång produktionen och plötsligt släpper med många blöta fläckar som följd.

Sedan var den skön att använda när brösten var som ömmast i början och det var svårt att veta storlek på en dag-bh innan produktionen stabiliserats.

• jeje01

Hade handduk under mig och bäbis och en handduk på brösten. Så nej, ingen BH.

• pippipopp

Känns bäst med bh på, dels för att det kan läcka och för att brösten är så tunga.

• Leola

Nej, har bara ett vanligt tight linne, har en amningskupa i linnet på ena bröstet och byter av från bröst till bröst under natt-amningstillfällena då jag bara läcker lite grann från ena bröstet när dottern ammar från det andra.

Läcker inget annars, däremot läckte jag massvis första veckorna så i början använde jag en mjuk bh med 2 amningsinlägg i men det stabiliserades efter några veckor!

• Leola
    Leola skrev 2014-02-25 22:43:08 följande:
    Nej, har bara ett vanligt tight linne, har en amningskupa i linnet på ena bröstet och byter av från bröst till bröst under natt-amningstillfällena då jag bara läcker lite grann från ena bröstet när dottern ammar från det andra.

Läcker inget annars, däremot läckte jag massvis första veckorna så i början använde jag en mjuk bh med 2 amningsinlägg i men det stabiliserades efter några veckor!
    amningsinlägg skulle det förstås vara istället för amningskupa i första meningen också Cool
  • Almina

Jag läcker så mycket att jag är tvungen... Har en mjuk bh.

• skaviblifyra

Jag med..skönt å mjuk

mammalovis skrev 2014-02-20 20:03:33 följande:
    Jag använder en sk operations-bh från Apoteket under amningströjan på natten. Jag tycker det är skönt att ha den och hålla amningsinläggen och brösten på plats. Fördelen med den bhn är att den är mjuk och skön utan skavande sömmar i. Amningströjan har jag för att hänga handduken i som samlar upp allt läckage när bebisen drivit igång produktionen och plötsligt släpper med många blöta fläckar som följd.

Sedan var den skön att använda när brösten var som ömmast i början och det var svårt att veta storlek på en dag-bh innan produktionen stabiliserats.

• vargaa

Jag hade en handduk i sängen och de få tillfällen jag hade läckande bröst hade jag handduken från armhåla till armhåla så att den sög upp ev mjölk som läckte. Aldrig bh på natten, usch. :p

Mamma till Elise och Vilgot - www.vargaaa.blogspot.com
  • daimstrut

Har just fått nummer tre och läcker ingenting Kan sova i bara trosor som jag brukar, skönt!

• LindaCarlsson94

Måste ha bh med amnsingskupor för det kommer hur mycket som helst. Testa med handduk ett tag men det gick inte för jag kunde i stort sett vrida ur den på morgonen :)

Svar på tråden har du bh på natten