gynem i prag!!
Jag har varit i kontakt med GYNEM i Prag för frozen embryo donation. Fick världens chock när de skickade sin prislista.
De vill ha 3500 euro för två frysta donerade embryor, och dessutom 240 euro extra för 2 dagars embryoscope. Detta är ungefär dubbelt så mycket som andra välrenommerade tjeckiska kliniker tar för samma behandling.
Som exempel tar Gennet i Prag 1680 euro för samma behandling, och då ingår embryo scope i priset!! De har helt säkert lika goda resultat som GYNEM pga finfin teknologi.
Jag skrev ett mail där jag skällde ut GYNEM efter noter, kallade dom för giriga, profiterar på barnlösa desperata par osv. Och avslutade med SHAME ON YOU samt att jag ska varna alla jag känner på div forum mm för att vända sig dit.
Är arg nu pga att all girigheter som råder på många IVF-klinker i EU. De gör inte alltid sitt yttersta för att du ska lyckas, men dyra pengar ska de ha. Du som patient tar ofta hela risken om graviditet uteblir.
Är inte på mitt bästa humör nu efter mitt tredje minus och 10 000 tals kronor kastade i sjön. Men GYNEM ska iaf inte få ett öre. Är på g hos Serum i Aten. Där känns det som det finns såväl etik som genuin yrkesheder.