• Juliette F

gynem i prag!!

Jag har varit i kontakt med GYNEM i Prag för frozen embryo donation. Fick världens chock när de skickade sin prislista.FörvånadSkrikandes

De vill ha 3500 euro för två frysta donerade embryor, och dessutom 240 euro extra för 2 dagars embryoscope. Detta är ungefär dubbelt så mycket som andra välrenommerade tjeckiska kliniker tar för samma behandling.

Som exempel tar Gennet i Prag 1680 euro för samma behandling, och då ingår embryo scope i priset!! De har helt säkert lika goda resultat som GYNEM pga finfin teknologi.

Jag skrev ett mail där jag skällde ut GYNEM efter noter, kallade dom för giriga, profiterar på barnlösa desperata par osv. Och avslutade med SHAME ON YOU samt att jag ska varna alla jag känner på div forum mm för att vända sig dit.

Är arg nu pga att all girigheter som råder på många IVF-klinker i EU. De gör inte alltid sitt yttersta för att du ska lyckas, men dyra pengar ska de ha. Du som patient tar ofta hela risken om graviditet uteblir.

Är inte på mitt bästa humör nu efter mitt tredje minus och 10 000 tals kronor kastade i sjön. Men GYNEM ska iaf inte få ett öre. Flört Är på g hos Serum i Aten. Där känns det som det finns såväl etik som genuin yrkesheder.

• Svar på tråden gynem i prag!!
  • Juliette F

Det har kommit ett mail till mig från GYNEM med en rättelse! Koordinatorn ber TUSEN gånger om ursäkt, och säger att hon fått TOTALT hjärnsläpp. Priset är inte 3500 euro för två frysta embryor - det är 1500 euro!!! Mindre än hälften alltså.. dessutom är hon så himla ledsen över sitt "idiotiska misstag" (hennes egna ord) att hon erbjuder mig en jätterabatt och jag vill göra FET hos dom!!!

Så nu blev jag lite gladare igen. Men konstigt är det allt. Dessutom har hon försökt ringa mig på min telefon, fast jag ej har uppgett numret någonstans. HUR fick hon tag på det? Jag kan se på min nummerpresentation att det stämmer.. Obestämd

OJ OJ, nu blev det svårt. De är sååå rädda att man talar illa om dom på forum, särskilt mindre kliniker som ännu inte är etablerade, att de gör detta. SÅ nu vet ni: det kan löna sig att ilskna till ibland!!! Mitt hcg-minus idag blev genast lite lättare att bära..

NÅgon som vet något om GYNEM?

Svar på tråden gynem i prag!!