• Erfdgt

    Bästa flaskan till ersättning?

    Ja, vilken är den bästa flaskan till ersättning? Så bebisen sväljer så lite luft som möjligt. Just nu sväljer hon mer luft än ersättning...


  • Svar på tråden Bästa flaskan till ersättning?
  • Nashico
    Hannaakp skrev 2014-02-16 03:17:34 följande:
    Mams antikolikflaskor, lite dyrare men så mkt bättre

    Jag tycker inte de är så dyra, på t.ex willys kostar de under 50-lappen. Köp dock den stora med en gång, den lilla räcker bara i någon månad och så är man snabbt uppe i en stor mängd ersättning. 


     


    Ett + är att de är smidiga att diska jämfört med många som har smal hals (öppning längst upp) och pipen till flaskorna är mjuk och följsam till skillnad från vissa där den är hård och "konstig"


     


    Funkade iaf, jättebra på bägge mina söner.

  • stor grön drake

    Mam anticholic använde vi. Vi testade flera olika och det var den som funkade bäst. ÄlskDe att de var så lätta att diska.

  • Tjolanta

    MAM antikolik helt klart! Man kan ju använda den vare sig barnet har kolik eller inte. Superbra flaskor! Min lilla blev rädd för det där bubblet som blev i esska flaskorna därför var mam så mycket bättre.

  • Liria

    Alltså Naturskyddsföreningen avråder helt och hållet från nappflaskor i plast. Hur kan någon tänka på att mata ett spädbarn med nappflaska i plast?! Upprörande.

  • Phillippa
    Liria skrev 2014-06-06 20:04:10 följande:

    Alltså Naturskyddsföreningen avråder helt och hållet från nappflaskor i plast. Hur kan någon tänka på att mata ett spädbarn med nappflaska i plast?! Upprörande.


    Att man ens ger sig ut utomhus, tycker jag är upprörande! Det finns ju avgaser!

    Inne vågar man ju heller inte vara. Tänk om det finns damm och kvalster?!

    Lika bra att lägga sig och dö direkt!
  • Phillippa

    Mams antikolikflaskor tycker jag också är bäst. Vi provade även dr browns men de var krångliga att diska.

  • Liria

    @philippa bensenderivat (som kan vara cancerframkallande och är en ämnesgrupp man annars hittar i bensin), bensenesulfonamid (som visat sig skada nervsystemet), DIPN (som annars hittas i bläck och återvunnet papper) och fenol (migrerade alkaner).

    - hur ser du på ditt spädbarn förtär ovan när du matar med plastnappflaska?

  • isolande

    Mams antkolik hade vi oxå. Provade de Brown men de kändes ofräscha med tanke på att de var krångliga att diska, mkt små hål och attiraljer...

  • Erfdgt

    Vi har använt oss av Mams antikolik, dottern är 4 månader nu, och dom är jättebra! Ett stort plus är ju att dom är så enkla att diska :)

    Tack för alla tips!

  • Sous

    Vi använde Nuk wideneck. I glas om nu det är relevant. Lättare att hålla rent, tänkte jag. Blir inte massa smårepor i glas där bakterier växer.

  • Cissan

    Jag hade kolik barn första barnet o ingen flaska var bra då....nu till barn nr 2 kör vi dr Brown o är helnöjd, inge luft alls, så bra! Childrens house rekommenderade den till oss när jag bad om den flaska som gjorde barnet svalde minst luft.

Svar på tråden Bästa flaskan till ersättning?