• Anonym (Marie)

Blödning efter sex eller bara otur med mensen

Hej!

I fredags (7/2)  träffade jag en ny kille och hade ganska hårt sex, aldrig så att det gjorde ont. Och jag var riktigt upphetsad. Han fingerpullade mig ganska mycket  och hårt men aldrig så att det gjorde ont. Sov över och vi hade liknande sex på morgonen. När jag gick på toa efter det såg jag att det var ljusare blod när jag torkade mig. Tänkte väl att det kan ha varit någon nagel eller så. Sved till när jag kissade ett par gånger under lördagen men på söndagen kändes allt som vanligt igen. 

Under måndagen började jag blöda mörkt och brunt blod/flytningar. Till saken hör att jag ska inte ha mens än. Jag ska ta ut min nuvaring på måndag den 17/2 och ända sen jag har haft nuvaring (sen 2 år tillbaka) har jag börjat blöda ett par dagar innan jag ska ta ut ringen. Kan det bara vara så att kroppen spelar mig ett spratt och det är mensen som har börjat? Trots att det är ju nästan över en vecka kvar tills att jag ska ut ringen. Jag har trots olika preventivmedel alltid haft långa och mycket blödningar under min mens. 

Kan man ha förstört något inne i slidan? :P Har aldrig haft liknande sex förut men älskade det så jag hoppas in att jag ska behöva blöda efter varje gång. Bör jag vänta till den riktiga mensen är över och se hur det är då eller ska jag boka tid hos gyn? Vi är båda testade och har inga könssjukdomar. Har tagit cellprov tidigare och det har inte visat något.

Tacksam för svar =) 

• Svar på tråden Blödning efter sex eller bara otur med mensen
  • Anonym (Marie)
    Aleksandra Barnmorska skrev 2014-02-20 08:39:34 följande:
    Hej! Hur länge sedan var det du tog cellprov?
    Jag har för mig att det var slutet på 2012 eller någon gång i början av 2013. Men blödningen gav med sig efter att jag satt in en ny nuvaring så nu är allt bra igen.

Sen efter allt detta hände gav samma kille mig könsherpes från hans munherpes. Kan det ha någonting med blödningen att göra?
Svar på tråden Blödning efter sex eller bara otur med mensen