Jag och min mans barn hålls hemliga...
Hej! Har vart ihop med min sambo i 5 år nu. Har 2 gemensamma barn. Han har sen tidigare en dotter (8 år) med sitt X, som enligt han inte har fått träffa för hans X.
Jag har under vårat förhållande sagt, att om han vill ha kontakt med sin dotter (vilket han ville) måste han ta tag i saken. Men för ett år sedan tog hans X kontakt med honom. Hon ville att hon skulle ha hela vårdnaden om deras dotter. Han gick med på det, då han sa att han skriver på om han får träffa sin dotter. Vilket han fick och får!
I början skulle dem inte säga nåt om att han har en familj. Vilket jag förstår 100 %! MEN, nu har 1 år gått sen dem började träffas och dottern vet inget alls om oss. Han åker hem till dem 1 gång i veckan och umgås med henne under en hel dag, även med mamman och dotterns syskon ( när X:et har sina andra barn hemma). Då hon inte riktigt vågar va med han själv, men nu börjar det släppa lite.
Jag tycker det är dags att han och hans X ska berätta om oss för henne. Eller?? Kommer hon inte bli besviken om hon får reda på det av någon annan eller på nåt annat sätt? Förut ringde hon till han varje dag och jag och barnen fick va i ett rum knäpptysta... Våran äldsta son på 3 år vet om henne. Och jag vill ju lära känna hans dotter och att även våra söner ska träffa och ha kontakt med sin halvsyster.
Min sambo vill ju ha henne sen ibland hos oss framöver men känns som att inget händer. Han säger också att han är trött på att dem ska hålla oss hemliga.