• Aniiee

Har du ätit frukost idag?

Ja, har du det? Vad blev det? Blev det något särskillt för att det var Söndag? Tell me! Jag behöver frukostförslag....

Yaoi is the opiate of the fangirls
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du ätit frukost idag?
  • bubbelsoda

Nej, äter aldrig frukost!

Har jobbigt och svårt att få i mig något just på morgonen/förmiddagen tyvärr :(

• Isola80

En finn crisp med kaviar och ägg och en med ost. Kaffe med varm vispad mjölk.

• snorkfröken

Ja, jag älskar att äta frukost på helgerna. Köper bröd från bageriet, pressar juice, frukt och annat gott. När det är mina veckor med sonen steker vi ofta pannkakor. I veckorna är frukost mindre intressant, äter heller något på kontoret då.

• Soltimman

Äter ungefär samma sak varje frukost:

Två Njalla tunnbrödsmackor med smör och salami. En morot, en apelsin, ett glas vatten och ett glas Proviva blåbär. Samt medicin.

• Minniemousemommy
    Aniiee skrev 2014-02-09 22:08:57 följande:
    Ja, har du det? Vad blev det? Blev det något särskillt för att det var Söndag? Tell me! Jag behöver frukostförslag....

Pannkakor från gårdagen blev det, perfekt och barnen klagar ju inte precis. :)

Frukostförslag: Rostad macka med stekt ägg på. Våfflor. Knäckemackor med lördagskorv på. Sandwichmaskin-macka med ost. Omelett. Bacon och ägg. Äggröra. Kokt ägg. Fruktsallad. Flingor. Ja, det är det vi oftast äter. Vi dricker oboy, kaffe, smoothies, juice och vatten. :)

• Capt Janeway

Idag blir det en fransk omelett med grönsaker och parmesan!

• Anton Chigurh

Nu är det förvisso måndag, men ja, jag har ätit frukost, som vanligt blev det havregrynsgröt, motsvarande 2 portioner, och med 8-9 dl mellanmjölk på (, jag äter inte i kastrullen, jag öser på mjölken allteftersom....) å så kaffe på det. Förstås.

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • miliahty

idag åt jag overnight oats med vaniljkvarg, hackad mandel, chiafrön och kokosflingor. svart kaffe till Glad

en orolig själ är en levande själ
  • Boothwalker

Bra fråga. Tror jag åt ett ägg. Ska göra lunch snart.

Jag äter när jag är hungrig och vad jag äter beror på vad jag är sugen på, har hemma eller kan/vill gå och köpa.

♪♫♪ Ajm bjutifull in maj vej, kås gad mejks nou mistejk, ajm on di rajt träck bejbi, aj am bårn dis vej! ϗ
  • Cupcake89

På helgen brukar vi göra mackor i panini maskinen

1. Bröd, smör,ost,lök,stekt ägg, bacon och hellmans chilimajonäs.

2. Små baguetter, smör, ost, rökt skinka, lök, torkad oregano och hellmans vitlöksmajonäs.

Så himla gott!

• annca

Frukosten är oöverhoppningsbar! :)

Extra viktigt att alltid äta frukost när man har barn i huset. Det skall vara en så naturlig del av dagen att de inte ens ska komma på tanken att hoppa över den!

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Themis

Ja, alltid.

Jag har aldrig gått upp så fort i vikt som de tre åren jag slutade med frukost, det blev skit på riktigt.

Om jag hade mer pengar skulle det inte vara ett problem att jag är så lat. /Themis
  • Torsdagsfin

Måste ju svara i den här tråden bara för att jag älskar frukost :D

Oftast äter jag havregrynsgröt gjord på mjölk med kanel och äppelmos (favoriten!), om jag är extra hungrig äter jag ett kokt ägg till också!

Annars brukar det bli några knäckemackor med ost och paprika eller skivat ägg eller liknande, dricker ofta te eller ett glas mjölk till frukosten också!

Är jag hos pojkvännen blir det ibland pannkakor eller nån toast. Älskar frukost och vaknar alltid jättehungrig så längtar till att få äta nånting varje morgon :)

• IsDimma

Ja, äter alltid frukost. Igår (eftersom det ju var helgfrikost du efterfrågade) åt jag rökt lax och potatismos.
    Imorse pt jag flingor med mjölk. En smörgås med Bregott och salami med ost runt om (det godaste som finns!)

• Madde78

Min frukost består dagligen av rostat bröd, fil med flingor och en kopp kaffe. Sen sköljer jag ned allting med ett färskpressat glas apelsinjuice! Frukosten är viktig för mig för att komma igång.  

Painting is poetry that is seen rather than felt, and poetry is painting that is felt rather than seen
Svar på tråden Har du ätit frukost idag?