• Mariah83

Är så ledsen

Min äldsta son kom till av ett avbrutet samlag.
    Förhållandet tog slut.

Träffade en ny man som jag idag är gift med.
    Första gången vi låg med varandra, nykära så sprack kondomen, tog dagenefter piller. Trots de så föddes en underbar pojke 9 månader senare.

satte in kopparspiral som jag mådde skit av.

I sommar är de 3 år sedan jag plockade ur den och inte lyckats bli gravid.
    Fick ett utomkvedshavandeskap för 2 år sedan. 

detta är en sådan sorg och jag längtar efter en bebis. Jag vet att jag borde vara glad för de barn jag har, tänk på dem som inte får alls..... Jo jag vet, men de är en sorg iaf.

Senast jag var hos BM så sa hon bara ge de tid...........................

• Svar på tråden Är så ledsen
  • Pluttemor

jag skulle söka till fertilitetsenheten när det ändå har gått 3 år. Lycka till! :)

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Mariah83

Jag har precis flyttat till ett nytt län ochy har väl inte riktigt kollat upp vad som gäller hät.

där jag bodde innan var man tvungen att få remiss av bm.....vi hade bara en som jag anmält till patientnämnden.
    kanske hennes sätt att hämnas att bara säga ta de lugnt.

• Pluttemor

Jag tycker att du ska strunta i henne, alltså barnmorskan, och ta kontakt direkt med fertilitetsenheten där du är. Dessutom har hon ingen rätt att säga "ta det lugnt"!?!

I och med att du har en son sedan innan så kommer du behöva bekosta en del själv om du skulle behöva gå vidare med IVF eller liknande.

Men en utredning tror jag att man ändå får utan kostnad.

Önskar dig lycka till

• Pluttemor

Jag vet inte riktigt men du kan alltid höra med dom. Men jag vet att de flest kliniker har en visa gräns.

Svar på tråden Är så ledsen