Plötsligt som en klump i halsen efter sköldkörteloperation, nån mer?
Hej!
I måndags opererade jag bort hela min sköldkörtel efter en tids knölstruma (dock bra värden så det är först nu jag börjat ta Levaxin). Det har gått bra efter operationen, känt mig lite bättre för var dag, och igår morse bestämde jag mig att för att ta de sista alvedonen då jag inte kände någon speciellt jobbig smärta. så mitt på dagen började jag känna som om jag svalt något som satt sig på tvären, eller som att någon tryckte på halsen. Himla obehagligt, och det släppte inte. Och det kändes ibland som att det jag svalde behövde lite längre tid på sig att åka ner genom strupen. På kvällen kände jag att jag inte skulle våga somna, så jag åkte till akuten. Där klämde de lite och sa att det inte kan vara blödning då det då skulle bli gradvis värre, och läkaren kunde inte känna någon svullnad, och att gå vidare med röntgen gör man bara om patienten har andnings- eller sväljsvårigheter. Så det var bara att åka hem igen. jag tog dock Alvedon igen, dock utan att det släppte.
Idag känns det kanske något bättre, men det är marginellt. Jag fortsätter nu ta Alvedon.
Jag undrar om någon mer upplevt liknande efter sköldkörteloperation? Jag tycker det är konstigt att det dyker upp efter några dagar, att det först då skulle svullna känns märkligt.