• Essellte

Plötsligt som en klump i halsen efter sköldkörteloperation, nån mer?

Hej!

I måndags opererade jag bort hela min sköldkörtel efter en tids knölstruma (dock bra värden så det är först nu jag börjat ta Levaxin). Det har gått bra efter operationen, känt mig lite bättre för var dag, och igår morse bestämde jag mig att för att ta de sista alvedonen då jag inte kände någon speciellt jobbig smärta. så mitt på dagen började jag känna som om jag svalt något som satt sig på tvären, eller som att någon tryckte på halsen. Himla obehagligt, och det släppte inte. Och det kändes ibland som att det jag svalde behövde lite längre tid på sig att åka ner genom strupen. På kvällen kände jag att jag inte skulle våga somna, så jag åkte till akuten. Där klämde de lite och sa att det inte kan vara blödning då det då skulle bli gradvis värre, och läkaren kunde inte känna någon svullnad, och att gå vidare med röntgen gör man bara om patienten har andnings- eller sväljsvårigheter. Så det var bara att åka hem igen. jag tog dock Alvedon igen, dock utan att det släppte.
    Idag känns det kanske något bättre, men det är marginellt. Jag fortsätter nu ta Alvedon.

Jag undrar om någon mer upplevt liknande efter sköldkörteloperation? Jag tycker det är konstigt att det dyker upp efter några dagar, att det först då skulle svullna känns märkligt.

• Svar på tråden Plötsligt som en klump i halsen efter sköldkörteloperation, nån mer?
  • sanna8501

Hej! Jag blev mest väldigt intresserad av hur din hals såg ut innan du opererade dig! Har nämligen själv stor sköldkörtel... Svara gärna!!

• Karfa71

Jag känner igen mig precis! Inget ont men som en klump i halsen. Opererade bort sköldkörteln för ca tre veckor sedan pga tumör på den. Hur har det blivit för dig? Har du kvar klumpen?/Karin

• Illo

Hej

Jag har samma problem (klumpkänsla i halsen). Opererade bort sköldkörteln för ca tre år sedan pga tumör. Klumpkänslan kom direkt efter operationen. Jag håller på att bli galen och läkaren har ingen förklaring till klumpkänslan.

• hannakorea

Hej 
    jag opererade bort halva min sköldkörtel för 3 år sen. Jag kände Mac klump i halsen då, men känner den fortfarande än idag! Jag var tillbaka tlll läkaren som opererade mlg plus ytterligare en kirurg till! dom kollade väldigt noggrannt men förklaringen jag fick var ärrvävnad🤦🏽?♀️
    jag opererade iofs halsryggen 2 år innan sköldkörteln & de gick in på exakt samma ställe framme på halsen. så inre ärrvävnad kunde uppstå! Sedan förklarade dom att såhär långt efter så skulle det blivit värre om det nu varit något ytterligare som behövde åtgärdas:( 

Svar på tråden Plötsligt som en klump i halsen efter sköldkörteloperation, nån mer?